Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Sensationella uppgifter

Nå ja,

Kanske inte.
Men jag har nu en mycket intressant teori tills jag kommer att tro på tills antingen UC-experten @Korpen motbevisar mig eller fram till 2:a november när jag får se det svart på vitt.
Men efter att ha granskat hur min UC rört sig senaste året, slaviskt så har jag kommit fram till att det inte bara är anmärkningens "färskhet" som påverkar UC-betyget utan väldigt mycket vem som gjort en förfrågning.
Exempelvis är det allmänt känt att en ny förfrågan försämrar kreditbetyget och en blank likaså.

MEN nu har jag efter min studie kommit fram till att en UC-förfrågan ifrån en aktör som Mash/Euroloan (dåligt kreditkort) påverkar UC-betyget mycket mer, enormt mycket mer än en ifrån Nordea eller säg Telia.
Detta kommer jag först få svart på vitt den 2:a som sagt för då försvinner denna ifrån Euroloan. Men mitt betyg har inte allt rört sig när exempelvis Klarna gjorde en förfrågan eller när en förfrågan försvann ifrån SEB.
Däremot när Mash/Euroloan dök upp så stack betyget med 5-6% likaså när en förfrågan försvann ifrån Saveland/Loanstep sjönk den lika mycket.

Efter att min UC inte alls påverkats när senaste 4-5 ganska "Normala" aktörer försvunnit så ska det bli väldigt spännande att se vad som händer den 2:a som sagt.

Sensationella uppgifter

Nå ja,

Kanske inte.
Men jag har nu en mycket intressant teori tills jag kommer att tro på tills antingen UC-experten @Korpen motbevisar mig eller fram till 2:a november när jag får se det svart på vitt.
Men efter att ha granskat hur min UC rört sig senaste året, slaviskt så har jag kommit fram till att det inte bara är anmärkningens "färskhet" som påverkar UC-betyget utan väldigt mycket vem som gjort en förfrågning.
Exempelvis är det allmänt känt att en ny förfrågan försämrar kreditbetyget och en blank likaså.

MEN nu har jag efter min studie kommit fram till att en UC-förfrågan ifrån en aktör som Mash/Euroloan (dåligt kreditkort) påverkar UC-betyget mycket mer, enormt mycket mer än en ifrån Nordea eller säg Telia.
Detta kommer jag först få svart på vitt den 2:a som sagt för då försvinner denna ifrån Euroloan. Men mitt betyg har inte allt rört sig när exempelvis Klarna gjorde en förfrågan eller när en förfrågan försvann ifrån SEB.
Däremot när Mash/Euroloan dök upp så stack betyget med 5-6% likaså när en förfrågan försvann ifrån Saveland/Loanstep sjönk den lika mycket.

Efter att min UC inte alls påverkats när senaste 4-5 ganska "Normala" aktörer försvunnit så ska det bli väldigt spännande att se vad som händer den 2:a som sagt.
Oj, det där lät intressant. Dessa "nyheter" var verkligen nytt för mig. Spännande och se vad du får nån bra ändring.

Med tanke på att UC mäter flera hundra algoritmer så är det väl kanske samtidigt logiskt att beroende var en förfrågan kommer ifrån påverkas betyget olika.
Vi får se.Jag håller er uppdaterade!

Nu använder ju Telia sergel för upplysning så det påverkar inte UC alls. Ja, jag är typ en sån där messerschmitt..

Messerschmitt vilket legendariskt ord!

Mycket intressant teori det där Terry!
Jag kan ge ett exempel där jag nu känner mig överkörd:

Började året 2018 med 21 förfrågningar, 360,000 i blanco och inga betalningsanmärkningar
Hade då 43,5 procent i risk

Nu har jag kämpat för att få ner riskprognosen i snart 10 månader och för 1 dag sedan låg jag på 27% med 9 förfrågningar kvar.
Idag gjorde jag en ansökan om ett tankkort med en liten kredit på och de tog UC !!!! Så jävla besviken blev jag när jag såg den!
Blev dessutom inte beviljad...
OCH betyget stack direkt till 30,9 procent risk!

Dock en blank förfrågan men beloppet syns ju.

Så nu har jag 10 st ff
1 går ut i slutet av november
4 i december
sen är vi inne i 2019

totalt belopp som är omfrågat som syns på uc nu är ca 100,000 det är ju inte supermycket!
Har dock så jävla låg inkomst iom att jag är studerande just nu...160k bara förra året.

HUR ska jag bära mig åt för att sänka min risk ner till 8 procent?
Behöver det för att utöka betalkoll som automatiskt nekar till högre limit än den första på 10,000 om man begär en höjning fick jag veta av deras kundtjänst.

Någon som har några idéer ???

Mycket intressant teori det där Terry!
Jag kan ge ett exempel där jag nu känner mig överkörd:

Började året 2018 med 21 förfrågningar, 360,000 i blanco och inga betalningsanmärkningar
Hade då 43,5 procent i risk

Nu har jag kämpat för att få ner riskprognosen i snart 10 månader och för 1 dag sedan låg jag på 27% med 9 förfrågningar kvar.
Idag gjorde jag en ansökan om ett tankkort med en liten kredit på och de tog UC !!!! Så jävla besviken blev jag när jag såg den!
Blev dessutom inte beviljad...
OCH betyget stack direkt till 30,9 procent risk!

Dock en blank förfrågan men beloppet syns ju.

Så nu har jag 10 st ff
1 går ut i slutet av november
4 i december
sen är vi inne i 2019

totalt belopp som är omfrågat som syns på uc nu är ca 100,000 det är ju inte supermycket!
Har dock så jävla låg inkomst iom att jag är studerande just nu...160k bara förra året.

HUR ska jag bära mig åt för att sänka min risk ner till 8 procent?
Behöver det för att utöka betalkoll som automatiskt nekar till högre limit än den första på 10,000 om man begär en höjning fick jag veta av deras kundtjänst.

Någon som har några idéer ???

Enkla svaret är väl att vänta ut förfrågningar och inte göra nya ansökningar. Det tar tid men fungerar

Oförändrat betyg, 0.4 trots att jag över månadsskiftet hade ett markant högre utnyttjande av kreditkort än tidigare, ökade nyttjandet från 70 kr till ca 17000

Fel.. nu var det nere på 0.7

Sensationella uppgifter

Jag tror du har alldeles rätt. Efter att min ena (av två) anmärkning försvunnit (en kvar) gick mitt kreditbetyg ner till 2,31. Jag gjorde därefter en förfrågan om bolånelöfte via en extern aktör( eftersom endast "dåliga" aktörer skulle kunna komma i fråga då jag fortfarande har en betalningsanmärkning) och gick alltså från 0 förfrågningar till en, men den var ju "anonymiserad" eftersom jag just valt en extern aktör. Det påverkade inte mitt betyg överhuvudtaget. Jag ligger fortfarande på 2,31.

Mitt betyg har äntligen efter ett år gått ner från 0,7 till 0,6. Detta efter att klarna tagit en upplysning och jag återigen skaffat en kredit (20.000) på mitt icakort för att få betyget att rucka lite på sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp