Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Min UC-score har tagit ett jättekliv från 536 till 537. UC-risk oförändrad på 6,01 %.

Vid uppdateringen igår skedde ingenting, enda skillnaden var dock att ett lån på 0 kr blev avslutat och att totala summan blanco gick från 200k till 199k.

Idag försvann dock en ff och betyget gick från 0,6 (0,55) till 0,4 (0,42).
Nu har jag två ff kvar, en som försvinner nästa vecka och en i juli, jag har ett blanco på 199k och en outnyttjad kredit på 10k.

Vilken riskprognos brukar de flesta banker godta vid bolån? Om man ligger på tex 1,0 är det ok eller tycker banken det är dåligt?
Swedbank sa till mig att 0,8 är en för hög risk?

Vill minnas att sbab hade en gräns på 5

Oförändrat betyg, 0.4 trots att jag över månadsskiftet hade ett markant högre utnyttjande av kreditkort än tidigare, ökade nyttjandet från 70 kr till ca 17000

Från 6 till 5 ff. 10,3 till 8,3 risk. 80,k kredit fullt nyttjat med lån tot 336k.
I december försvinner 3 onödiga ff till.
Ska bli kul och följa utvecklingen fram till juni med noll ff och nollad kredit,227k lån då.

Från 18 FF till 16FF inte ett skit hände på betyget....
Kul om det hade minskat något

Från 18 FF till 16FF inte ett skit hände på betyget....
Kul om det hade minskat något

Det behöver du inte oroa dig för eftersom antalet Förfrågningar spelar inte alls lika mycket för betyget som det har gjort förr i tiden,.

Det behöver du inte oroa dig för eftersom antalet Förfrågningar spelar inte alls lika mycket för betyget som det har gjort förr i tiden,.

Då är ju frågan varför jag har svindåligt betyg :(
Enda jag kan tänka mig är alla förfrågningar

Min UC-risk hoppade nu ner till 3,38 igen! Inga ändringar, så vet inte riktigt varför. (Den gick från 3,4 till 8,3 när jag ansökte om lån den 5/10 och därmed fick en ff). UC-scoren är oförändrad sen den lilla försämringen i samband med den nya ff.
Kommer den försämras mycket igen när lånet registreras?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp