Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hävdar inte att jag har rätt men att hälften av Sveriges befolkning skulle ha 0,1% i riskprognos - dvs varannan person du ser ute på gatan - är minst sagt orimligt. Värt att tillägga är att jag arbetade på UC för många herrans år sedan och vi ifrågasatte redan då statistiken. Som många vet har knappt UC själva koll på hur deras riskprognos fungerar och vilka parametrar som avgör.

Är kanske så. Men tänkte att UC:s system/parametrar automatiskt kickar upp scoren i höjden vid betalningsanmärkning. Även en miljardär kan ju teoretiskt ha ett övertrasserat kreditkort och anmärkningar så datorerna borde väl kicka upp poängen då? Det sker väl med automatik och inte med individuell bedömning?

Jo det kickar upp från låga nivåer, framförallt om anmärkningen inte är färsk. Från 0.01 till 0.1 är ju riskökningen ändå tiofaldigad

Hävdar inte att jag har rätt men att hälften av Sveriges befolkning skulle ha 0,1% i riskprognos - dvs varannan person du ser ute på gatan - är minst sagt orimligt. Värt att tillägga är att jag arbetade på UC för många herrans år sedan och vi ifrågasatte redan då statistiken. Som många vet har knappt UC själva koll på hur deras riskprognos fungerar och vilka parametrar som avgör.
Blir lite nyfiken på vad källan är till "som många vet..."

Hur kan mitt UC ha ändrats från 0,3% till 0,5%? Jag har enbart studielån (CSN), men det är inget nytt. Inga upplysningar, inga krediter och inte heller sådana köp. Har legat på 0,3 länge & gjorde även förra månaden.

Jag glömde en sak, jag ansökte om lånelöfte för ett år sedan. Det rann dock ut i sanden då vi förlorade alla budgivningar och sedan bestämde oss för att vänta med husköp. Den upplysningen har nu gått ut, kan mitt kreditvärde alltså sjunka för det…? Det känns ju jättekonstigt. :(

Aha! Tack. Såg nu att fler varit med om det när jag gick bakåt i tråden. Känns ju lite surt ändå måste jag erkänna, haha.

Vad menas här ? Skapad januari 2000 , va knappt född då ens hahah

Bilagor

• 8BBD2CA4-3DE5-43A5-ACE6-C496D26CC879.png
    8BBD2CA4-3DE5-43A5-ACE6-C496D26CC879.png
    735.9 KB · Visningar: 150
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp