- Meddelanden
- 844
- Mottagna reaktioner
- 325
- Poäng
- 497
Varit med om det också.
Förvisso ingen skillnad på 0,5-0,7. Forfarande väldigt bra riskprognos. Gick det ner för dig igen? Skall söka 25/8
Varit med om det också.
Det är högst troligt att det handlar om "grupper" bland de som har 1 förfrågan har du bättre förutsättningar i övrigt.Väntade ut min allra sista förfrågan. Min riskprognos gick från 0,5% till 0,7% — how?
Det har du förmodligen rätt i.Det är högst troligt att det handlar om "grupper" bland de som har 1 förfrågan har du bättre förutsättningar i övrigt.
Nu hamna du i gruppen utan förfrågningar och bland dem så har du då troligtvis lite sämre.
Eller så är det helt enkelt så att de går på statestik att folk tenderar att ta nya krediter när möjligheten ökar i och med färre förfrågningar.
Hur som haver är 0,7% alldeles utmärkt och borde inte grotta in i det allt för mycket.

Haha, förmodar att du är sarkastisk? Vet att deras statistik kring vilken grupp människor som har vad inte stämmer för fem öre, haha.Det är alldeles utmärkt för det här forumet men halva Sveriges befolkning, alltså 50% har ett UC-betyg som är 0.1%![]()
Haha, förmodar att du är sarkastisk? Vet att deras statistik kring vilken grupp människor som har vad inte stämmer för fem öre, haha.
Jo, men som vi båda kan konstatera är det långt från sanningen.Nej.
Det står på deras hemsida.
Det är det jag hittade nu med hjälp av Google kan logga in på www.minuc.se och leta sen.![]()
9 av 10 svenskar är kreditvärdiga
Årets Kreditbetygskarta från UC visar att svenskarnas genomsnittliga kreditbetyg har förbättrats. Högst kreditbetyg har invånarna i Halland och lägst...www.mynewsdesk.com
Men 50% av alla vuxna svenskar har 0.1% i UC betyg - alltså utmärkt.
Men du har ju helt rätt, deras betygssystem är ganska skevt!
Exakt, det är helt enkelt inte riktig information.Verkligen.
Ett exempel.
När jag hade 400.000 i lön och var belånad till 200% hade jag bättre betyg än när jag hade en miljon i årslön och belåning på 44%...
Allt annat typ lika.