Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag tror tyvärr det räknas som ganska högt. Inte så jättelångt från dubbla inkomsten i lån. Men sen kanske det också spelar in vad det är för lån. Tänker mig att ett stort blanco på SEB är bättre än massa smålån hos dyra småaktöree tex.
Tack för svar igen. Jo känns som högt oxå..vill ju verkligen då småningom samla lånen..kämpat från 57 % till nu 1,4 just för att samla de allra sista skitlånen utanför uc.

Jag börjar verkligen få ångest över att min ansökan i juli inte kommer gå vägen. Jag har kämpat med att få ner uc-betyget i tron om att jag kommer under 4 blir jag garanterad lån. Men nu tvivlar jag då min belåning är på ca 1,4 med 780 k i årslön. Det är verkligen kört om jag inte kommer få ett sista lån.

Jag börjar verkligen få ångest över att min ansökan i juli inte kommer gå vägen. Jag har kämpat med att få ner uc-betyget i tron om att jag kommer under 4 blir jag garanterad lån. Men nu tvivlar jag då min belåning är på ca 1,4 med 780 k i årslön. Det är verkligen kört om jag inte kommer få ett sista lån.
Jag känner oxå så..vad vi ser är ju att bankerna faktiskt blivit hårdare. Ska börja med att få bort betalkoll..så sjunker lånen lite i alla fall

Lek med tanken att deras automatiserade filter ser ut såhär väldigt kortfattat:

UC-betyg: Godkänn mellan 0-10 %. Betyget sätter räntan.

Skuldkvot: Godkänn bara mellan 0-1,5 ggr inkomst.

Underskott: Godkänn 0-12% av inkomst

Betalningsanmärkning: Godkänn ej

Du måste uppfylla alla faktorer för att inte sållas bort i den automatiserade processen hos Lendo. Det förklarar varför vi blir så ”chockade” ibland när någon med bra betyg inte får lån.

Det är så roligt att hjälpa folk med tankar och tips, särskilt såna med härskarteknik @brokoly
Du kan ju läsa igen att jag skriver att alla faktorer måste uppfyllas. Lägg ner med attityden, tror du det är en positiv egenskap att bete sig som ett asshole? kan informera dig om att det är det inte.

Ni andra är välkomna att använda mina perspektiv av lånekarusellen om ni vill, kan det hjälpa någon så är det värt att fortsätta hänga här på forumet och tipsa.

Förstår exakt nada....hur kunde jag bli beviljad med 19,9% på kreddy? Visserligen står det riskprognos 7.79% på den uc som togs. Skrev tidigare om mina förutsättningar. Procenten verkar liksom inte ha så stor betydelse.

Tack för svar igen. Jo känns som högt oxå..vill ju verkligen då småningom samla lånen..kämpat från 57 % till nu 1,4 just för att samla de allra sista skitlånen utanför uc.

Har du gjort den resan är det ju grymt bra jobbat och en lång bit på vägen! Hoppas att du ska kunna samla allt, men du får ju kanske göra det i steg om det är så att bankerna blivit tuffare (men det har du ju redan gjort antar jag med tanke på ditt fina betyg). Kanske bara samla de absolut värsta i första steget osv osv till den totala skuldbördan kommer ner en bit till.

Hur mycket är det du behöver för att släcka bränderna utanför UC?

jag fick avslag på min ansökan av Brocc, kreditbetyg 0,5 lånet var endast på 145.000 och till en ganska så hög ränta 7.25%
går att välja collector också men då till 12,54% på 300.000 men det är lite väl hög ränta :/

kreditbetyget verkar ha liten betydelse

jag fick avslag på min ansökan av Brocc, kreditbetyg 0,5 lånet var endast på 145.000 och till en ganska så hög ränta 7.25%
går att välja collector också men då till 12,54% på 300.000 men det är lite väl hög ränta :/

Oj?? Du har ju mycket bra betyg. Så märkligt..hur var dina förutsättningar? Söktw du via Lendo?

Fan vad sjukt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp