Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag tror faktiskt att du har helt rätt, även om vi ju inte vet exakt hur deras olika reglage, parametrar och algoritmer ser ut. Och jag antar att det vi sett nu på slutet flera gånger (att medlemmar får så få erbjudanden trots bra betyg) kan innebära att det tex dragit till reglaget för skuldkvot.

När jag söker om ungefär en månad kommer jag ha ungefär 1,4 i skuldkvot och 8 procent i underskott. Lite väl farligt nära gränsen om "ditt" filter skulle vara korrekt :)

Jag är såå sugen på o söka via lendo..egentligen borde jag vänta en månad då två till förfrågningar försvinner.
Har 1,4 i betyg
300k inkomst
100k underskott..
Mest sugen för o se om nån nappar..ska ändå söka snart

Filtret hos collector verkar ligga på 1,5. Jag ligger just nu på 1,9 så kommer försöka få loss minst 200 000 utanför UC för att lyckas komma under det när jag själv söker i januari. Livrädd för att bli helt nekad även med en uc runt 1% haha.

Filtret hos collector verkar ligga på 1,5. Jag ligger just nu på 1,9 så kommer försöka få loss minst 200 000 utanför UC för att lyckas komma under det när jag själv söker i januari. Livrädd för att bli helt nekad även med en uc runt 1% haha.
1,9% i uc betyg eller din årsinkomst gånger 1,9?

Ser att många söker och lyckas få på Wästgöta som tar Bisnode. Kanske kan vara något? :) Eller syns det ändå på UC kanske?

1,9 Skuldkvot, exakt. Japp, ska prova Wästagöta och alla andra Bisnode och creditsafe. Försöka samla in så mkt som möjligt haha. Det är en risk, men som det ser ut just nu så verkar man inte bli beviljad med så hög skuldkvot så har inget val.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp