Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Vad menas mef skuldkvot? Är d belåningen man har?

Ja, precis. Säg att du tjänar 100 000 på ett år. Har du 50 000 i lån är ju din skuldkvot då 0,5 (eller 50 procent). Har du istället 350 000 i lån är din skuldkvot 3,5 (eller 350 procent). 148 är ungefär som jag har. Inget vidare, men många har värre.

Ja, precis. Säg att du tjänar 100 000 på ett år. Har du 50 000 i lån är ju din skuldkvot då 0,5 (eller 50 procent). Har du istället 350 000 i lån är din skuldkvot 3,5 (eller 350 procent). 148 är ungefär som jag har. Inget vidare, men många har värre.
Hmm okej..tack snälla. Jag har inkomst på 300k /år o lån på 560k
Är jag mycket överbelånad?

Fast med Trixarns logik så kan någon med 500k i inkomst och 200k i lån varav 100k är övertrasserade krediter få lån väldigt lätt iom att skuldkvoten inte överstiger ens 50% av årsinkomsten. Hur tänker du?

Det sa jag absolut inte. För vad händer med ditt UC? Det skjuter i höjden och du bli bortsilad av den anledningen istället. Säger att jag tror det finns fler faktorer som är exakt lika viktiga om vi inte vill försvinna i det automatiserade systemet.

Det sa jag absolut inte. För vad händer med ditt UC? Det skjuter i höjden och du bli bortsilad av den anledningen istället. Säger att jag tror det finns fler faktorer som är exakt lika viktiga om vi inte vill försvinna i det automatiserade systemet.
Det räcker nu trixarn du skrev visst det. Hade inte påpekat detta annars.

Fast med Trixarns logik så kan någon med 500k i inkomst och 200k i lån varav 100k är övertrasserade krediter få lån väldigt lätt iom att skuldkvoten inte överstiger ens 50% av årsinkomsten. Hur tänker du?

Men något mer än betyget måste det ju handla om med tanke på hur många med bra betyg som får väldigt få erbjudanden när de söker (och oftast har ju just dom dessutom hög skuldsättning jämfört med inkomsten)

Men något mer än betyget måste det ju handla om med tanke på hur många med bra betyg som får väldigt få erbjudanden när de söker (och oftast har ju just dom dessutom hög skuldsättning jämfört med inkomsten)
Precis det jag menar. Många faktorer som spelar roll och inte bara inkomst x skuldbelopp

Hmm okej..tack snälla. Jag har inkomst på 300k /år o lån på 560k
Är jag mycket överbelånad?

Jag tror tyvärr det räknas som ganska högt. Inte så jättelångt från dubbla inkomsten i lån. Men sen kanske det också spelar in vad det är för lån. Tänker mig att ett stort blanco på SEB är bättre än massa smålån hos dyra småaktöree tex.

Vore sjukt intressant om någon representant från UC kunde komma hit och svara på frågor :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp