Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag skulle inte söka på 10, blir bara en ond spiral, när man blir nekad varje gång. Själv har jag väntat ut så har 0 frågor och jag har ju sett hur betyget har förbättrats allt eftersom ff har försvunnit så när nya lönerna har reggats i juni ska jag söka 350 och förhoppningsvis så är jag färdig med detta, har iofs tagit 5 år...
Oj 0 fff bra jobbat! Hoppas du får ett bra lån med bra villkor. Vad är du nere i för betyg nu med 0 ff?

Jag är så förbryllad just nu! Loggar in på Minuc och ser att mitt betyg sjunkit från 25,3 till 7,4! Har två anmärkningar sen innan. Ingen av dem har försvunnit. Har sex FF sen innan. Ingen av dem har heller försvunnit.

Anmärkningarna fyllde 18 månader i början på april.

Vad har hänt? Är det en tråkig bugg på Minuc? Kommer jag vakna imorgon och se att betyget gått tillbaka till 25,3? :)

Fick ett lån hos Balanzia på 130000 kr. 12,75% i ränta. Om mindre än 1,5 år så försvinner mina sista två anmärkningar. Första gången på 12 år som jag kommer vara fri från anmärkningar. Så lättad! :)

Har nu spärrat mig från alla kriminella lånehajar.

Oj 0 fff bra jobbat! Hoppas du får ett bra lån med bra villkor. Vad är du nere i för betyg nu med 0 ff?
3,9 just nu, men beror på att jag har en anmärkning kvar som försvinner om mindre än en månad, så det ska bli spännande att se vad som händer med betyget när den försvinner, en del säger att det kan gå upp men det har jag svårt att se med:
Inkomst 700k
Underskott 35k
ff 0st
Blanco 225k (syns på uc)
Någon som vågar sig på en gissning om vad som händer med betyget när sista anmärkningen försvinner?

Hur viktigt är underskott på kreditbetyg?

Hur viktigt är underskott på kreditbetyg?
Jag ställde själv den frågan till UC och fick detta svar:

Vi kan inte svara specifikt på din fråga. När Kreditbetyget beräknas så tar den hänsyn till all information i din kreditupplysning. Information som kreditengagemang (antal, belopp, utnyttjandegrad), anmärkningar (antal, belopp, ålder), inkomst, civilstånd, fastighetsinnehav mm.

Informationen i kreditupplysningen vägs samman och jämförs med övriga personer över 18 år i Sverige. Resultatet ger en indikation på risken att få en betalningsanmärkning på 12 månaders sikt. Alla personer över 18 år har en risk att hamna på obestånd, en del har en väldigt liten risk medan andra har en högre risk, det är den risken som en kreditgivare ska förhålla sig till vid en kreditbedömning.

Det är dock viktigt att poängtera att Kreditbetyget inte tar hänsyn till dig som person utan beräknas utifrån den informationen som vi har tillgång till. Kreditbolag och andra kreditbedömare använder oftast kreditupplysningen som en del av sin bedömning.

Jag ställde själv den frågan till UC och fick detta svar:

Vi kan inte svara specifikt på din fråga. När Kreditbetyget beräknas så tar den hänsyn till all information i din kreditupplysning. Information som kreditengagemang (antal, belopp, utnyttjandegrad), anmärkningar (antal, belopp, ålder), inkomst, civilstånd, fastighetsinnehav mm.

Informationen i kreditupplysningen vägs samman och jämförs med övriga personer över 18 år i Sverige. Resultatet ger en indikation på risken att få en betalningsanmärkning på 12 månaders sikt. Alla personer över 18 år har en risk att hamna på obestånd, en del har en väldigt liten risk medan andra har en högre risk, det är den risken som en kreditgivare ska förhålla sig till vid en kreditbedömning.

Det är dock viktigt att poängtera att Kreditbetyget inte tar hänsyn till dig som person utan beräknas utifrån den informationen som vi har tillgång till. Kreditbolag och andra kreditbedömare använder oftast kreditupplysningen som en del av sin bedömning.

Sa ju inte mycket, har dessutom lite svårt att få ihop vad underskott är? hur bestäms det? Vilka saker påverkar?

Underskott kan till exempel vara dina ränteavdrag du kan göra på din deklaration som du sedan får skatteåterbäring på. Det kan också vara vara aktier som man sålt med förlust. Om man fick mindre för aktien då man sålde den än vad man lade ut för den så kan man använda mellanskillnaden och deklarera denna som ett underskott i sin deklaration.

Fick ett lån hos Balanzia på 130000 kr. 12,75% i ränta. Om mindre än 1,5 år så försvinner mina sista två anmärkningar. Första gången på 12 år som jag kommer vara fri från anmärkningar. Så lättad! :)

Hur många anmärkningar har du?

3,9 just nu, men beror på att jag har en anmärkning kvar som försvinner om mindre än en månad, så det ska bli spännande att se vad som händer med betyget när den försvinner, en del säger att det kan gå upp men det har jag svårt att se med:
Inkomst 700k
Underskott 35k
ff 0st
Blanco 225k (syns på uc)
Någon som vågar sig på en gissning om vad som händer med betyget när sista anmärkningen försvinner?
Jag hoppas att det blir bra men för mig gick betyget upp när anmärkningen försvann.

Gr

Grattis! :)
Hade du någon säkerhet? Fick du lånet för att lösa lån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp