Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Denna månadsuppdatering

1.3 till 1.5 UC
200 till 420 i blanco
1 långivare till 2 långivare
4 FF (oförändrat)
Årsinkomst ~400 för skatt

Sjukt att det inte påverkade betyget mer. Nästa månad uppdatering går det ner till 210 i blanco.

Denna månadsuppdatering

1.3 till 1.5 UC
200 till 420 i blanco
4 FF (oförändrat)

Sjukt att det inte påverkade betyget mer. Nästa månad uppdatering går det ner till 210 i blanco.

Med den logik som gäller så får du betyg 78.3 då :)

Min oförändrad på 0.3

Om 6 dagar blir 2 ff 6 månader gamla, se om jag landar på 0.2 eller 0.1 igen.

@Lasseman hur påverkades ditt betyg med ditt nya blanco? Har det registrerats? Du gick väl upp en aning med 1 ny FF?

Min oförändrad på 0.3

Om 6 dagar blir 2 ff 6 månader gamla, se om jag landar på 0.2 eller 0.1 igen.

@Lasseman hur påverkades ditt betyg med ditt nya blanco? Har det registrerats? Du gick väl upp en aning med 1 ny FF?
Se tråden "gissa ränta"

inatt blir 2 av mina FF 6 månader gamla, undra om man kommer ner till 0.1 igen :-D :-D Som Mr Bob Marley sjöng - Time will tell

Jag är så förbryllad just nu! Loggar in på Minuc och ser att mitt betyg sjunkit från 25,3 till 7,4! Har två anmärkningar sen innan. Ingen av dem har försvunnit. Har sex FF sen innan. Ingen av dem har heller försvunnit.

Anmärkningarna fyllde 18 månader i början på april.

Vad har hänt? Är det en tråkig bugg på Minuc? Kommer jag vakna imorgon och se att betyget gått tillbaka till 25,3? :)

Jag är så förbryllad just nu! Loggar in på Minuc och ser att mitt betyg sjunkit från 25,3 till 7,4! Har två anmärkningar sen innan. Ingen av dem har försvunnit. Har sex FF sen innan. Ingen av dem har heller försvunnit.

Anmärkningarna fyllde 18 månader i början på april.

Vad har hänt? Är det en tråkig bugg på Minuc? Kommer jag vakna imorgon och se att betyget gått tillbaka till 25,3? :)
Hade också bra betyg när jag hade anmärkning. Anmärkningen i sig gör att man sannolikt inte får låna så då spelar betyget mindre roll.

Hade också bra betyg när jag hade anmärkning. Anmärkningen i sig gör att man sannolikt inte får låna så då spelar betyget mindre roll.

Jag vet mycket väl att anmärkningen gör det svårt att få lån hos en mer seriös aktör. Det jag mest reagerat på är att betyget sjunker med så mycket utan att någon synlig ändring skett. Hade båda anmärkningar försvunnit så hade jag förstått det stora ändringen.

Denna månadsuppdatering

1.3 till 1.5 UC
200 till 420 i blanco
4 FF (oförändrat)

Beror lite på, ökar risken för att du får en betalningsanmärkning rejält om du skulle ha två stora blanco jämfört med ett? Jag gissar på att de har statistik som visar på att två lån med 400+ i skuld inte nämnvärt ökar riskerna.

Stämmer det att många banker endast accepterar ca 5 ff? Även norwegian?
Hur bra betyg måste man ha? Funkar ex 4? Eller är det för högt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp