Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

MinUC inkasso

De har inte juridisk rätt att kräva betalt när de stängt ner tjänsten, så det är nog bara ringa och prata med dem så tar de tillbaka det där.
Ok. Om din arbetsgivare slutar betala ut lön till dig, så är hans problem löst samma dag som du slutar gå till jobbet? Det låter smidigt. Anställningsavtal och sån skit, orka läsa.

Fast det har de väl knappast gjort.
Betalas inte månadskostnaden (som betalas i förväg) så stänger de ner åtkomsten till tjänsten. Låter mer som något blivit fel om de skickat ut för massa folk såhär.

har tidigare haft kortbetalning kopplat där kortet hade gått ut och jag inte märkt, inte skickades det till inkasso, och då avslutades bara tjänsten.

De har inte juridisk rätt att kräva betalt när de stängt ner tjänsten, så det är nog bara ringa och prata med dem så tar de tillbaka det där.

Står det så i avtalet så. Står det i avtalet att betalningen ska fortsätta så är det inte så konstigt om dom gör så. Sett några ärenden med uc som sökande för indrivning.

Står det så i avtalet så. Står det i avtalet att betalningen ska fortsätta så är det inte så konstigt om dom gör så. Sett några ärenden med uc som sökande för indrivning.
Kan man dra ett brett penseldrag och anta att de som använder den här tjänsten också är de personer som i större grad har mer lån, dålig ekonomi och som "jagar nästa lån"? Svårt att se vad den med god ekonomi har för större användning av tjänsten.

Inget, tjänsterna har löpt ut. Det var exempel på tjänster som vid utebliven betalning avslutar tjänsten och inte kräver en på pengar.
Löpt ut eller att leverantören sade upp dig som kund för att du slutade betala?
Juridiskt är det väldigt stor skillnad.

Löpt ut eller att leverantören sade upp dig som kund för att du slutade betala?
Juridiskt är det väldigt stor skillnad.
Okej, nej det vet jag inte. Jag bara antar att om jag slutar betala för den digitala tjänsten så har jag inte tillgång till den längre. Men det är ju satt i system, de som använder MinUC är ju redan i ett utsatt läge (antar jag) och det är bara fortsätta sparka på den som redan ligger.

Nej,
Det här är en digital licens, när du betalar för en tjänst.
Tar de bort din tillgång till tjänsten kan de heller inte ta betalt.

Vad som står i avtal här spelar inte roll, då lagen står över och det inte går avtala bort.
Det är väldigt invecklat och har med bl.a digital upphovsrätt att göra.

hade du betalat i efterhand, eller haft bindningstid eller uppsägningstid hade det handlat om helt andra delar av lagen.

men det är en digital prenumeration och det faller under helt andra premisser.

Som sagt har de mest troligt gjort något fel, så ni som är drabbade ring och prata med dem.
Det gjorde ju TS och de drog tillbaka.

De ärenden du haft med UC, det kan inte handla om deras andra tjänster typ ”ID-skydd”(Som är världens lurendrejeri för övrigt) för den har väl bindningstid om jag inte missminner mig.

Senast ändrad:
Ok. Om din arbetsgivare slutar betala ut lön till dig, så är hans problem löst samma dag som du slutar gå till jobbet? Det låter smidigt. Anställningsavtal och sån skit, orka läsa.
Digital upphovsrätt och arbetsrätt är två vitt skilda saker vet du.

Men visst, vi kan dra ditt exempel.
Självklart ska din arbetsgivare inte betala lön för den tiden du inte är på jobbet? Har du slutat gå till jobbet så kan du knappast förvänta dig lön för tiden du är hemma, eller hur?
Du har naturligtvis rätt till den lön du redan tjänat in.

Då jämför vi med scenariot i TS,
MinUC funkar som det ska medans pengarna kommer in.
Plötsligt går det inte längre ta betalt, då stänger de ner tjänsten för användaren.
Så, där är det klart. De kan inte ta betalt för en tjänst de inte tillhandahåller.

Nej,
Det här är en digital licens, när du betalar för en tjänst.
Tar de bort din tillgång till tjänsten kan de heller inte ta betalt.

Vad som står i avtal här spelar inte roll, då lagen står över och det inte går avtala bort.
Det är väldigt invecklat och har med bl.a digital upphovsrätt att göra.

hade du betalat i efterhand, eller haft bindningstid eller uppsägningstid hade det handlat om helt andra delar av lagen.

men det är en digital prenumeration och det faller under helt andra premisser.

Som sagt har de mest troligt gjort något fel, så ni som är drabbade ring och prata med dem.
Det gjorde ju TS och de drog tillbaka.

De ärenden du haft med UC, det kan inte handla om deras andra tjänster typ ”ID-skydd”(Som är världens lurendrejeri för övrigt) för den har väl bindningstid om jag inte missminner mig.

Bara att bestrida om man tycker det är fel, värre än så är det ju inte.

Kan man dra ett brett penseldrag och anta att de som använder den här tjänsten också är de personer som i större grad har mer lån, dålig ekonomi och som "jagar nästa lån"? Svårt att se vad den med god ekonomi har för större användning av tjänsten.
Har ingen aning. Många kanske har det för bevakning..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp