Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

MinUC inkasso

Skrev ett, aningen för aggressivt mail till min uc som tog tillbaka kravet och bad om 49 kr. Inte ofta man vinner på CAPSLOCK OCH ATT VARA SKITFÖRBANNAD
Då hade du tur! Det framgår tydligt i deras villkor att de har rätt att skicka till inkasso:

Om täckning saknas vid den automatiska kortbetalningen förbehåller sig UC att göra ytterligare uttagsförsök under de kommande tjugoen (21) dagarna. Om det fortfarande saknas täckning efter tjugoen (21) dagar kommer UC att sända kunden en faktura med det totala kvarstående beloppet för abonnemangstiden. UC får även sända kunden en faktura om kortet blir ogiltigt eller om den automatiska kortbetalningen av annan anledning inte går att genomföra. Om kunden mottar faktura är betalningstiden fjorton (14) dagar. Om kunden är sen med betalningen debiteras dröjsmålsränta med för närvarande 24 %. Kunden riskerar även att bli skyldig att betala avgifter för påminnelse och inkasso vid utebliven betalning.

Påminnelseavgiften är för närvarande sextio (60) kronor. UC har rätt att pantsätta eller överlåta sin fordran enligt faktura.

Då hade du tur! Det framgår tydligt i deras villkor att de har rätt att skicka till inkasso:

Om täckning saknas vid den automatiska kortbetalningen förbehåller sig UC att göra ytterligare uttagsförsök under de kommande tjugoen (21) dagarna. Om det fortfarande saknas täckning efter tjugoen (21) dagar kommer UC att sända kunden en faktura med det totala kvarstående beloppet för abonnemangstiden. UC får även sända kunden en faktura om kortet blir ogiltigt eller om den automatiska kortbetalningen av annan anledning inte går att genomföra. Om kunden mottar faktura är betalningstiden fjorton (14) dagar. Om kunden är sen med betalningen debiteras dröjsmålsränta med för närvarande 24 %. Kunden riskerar även att bli skyldig att betala avgifter för påminnelse och inkasso vid utebliven betalning.

Påminnelseavgiften är för närvarande sextio (60) kronor. UC har rätt att pantsätta eller överlåta sin fordran enligt faktura.

Enligt tidigare inlägg är det där inget att bry sig om som jag förstår det.

H
Alltså.. hej hej.

Köpte MinUC för 49kr per månad. Gött snack. Bytt bank osv osv.

Nu har de inte kunnat dra några pengar. Då förutsätter jag att tjänsten avslutas. Istället får jag brev från inkasso att ärendet gått till dem.

Nej jag har inte läst det finstilta, jag förutsätter bara att om jag "prenumererar" på en digital tjänst så avslutas den om det ej går att dra pengar. Det är ju inget lån eller dylikt.

Tjänster som INTE skickat inkasso trots att de inte kunnat dra pengar av mig är, bland annat

Netflix
HBO
Disney+
Paramount+
Spotify
XBOX Game Pass
EA Play
Bonnier (tidning)
Nextory

Mfl.

Vad har man för chans??
Hade du öppnat fakturan som kommit på mejl? Jag får inte mitt återkallat för dom säger att jsg öppnar mejlet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp