Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min väg till skuldfrihet

”En sommar utan att låna upp mig är en tryggare höst” Så bra och insiktsfullt!!! Tål att sättas upp på kylskåpet. Min version handlar om att inte köpa presenter och klappar på avbetalning.
Tack, Myra!
Ja visst är det en sån enkel lösning att bara klicka hem de där födelsedagspresenterna/julklapparna. Oj vad svårt och klurigt det blir nu. När man måste SPARA ihop det. Det ÄR en utmaning, har alltid räddat mig av Klarna. På semestern tänker jag att jag ska börja planera hur jag ska finansiera allt utan att låna upp mig. Så många fällor när man är van att ba klicka hem grejer.

Om jag går in och tittar på min Klarna-historik får jag så många svar där. Jag har levt på klarna på sommaren och vid julen och sen har jag kämpat resten av åren med att betala tillbaka där. Och så har det sett ut de senaste åren. Nu kommer ännu en sommar, men denna utan Klarna som alternativ. Tur att jag bara ska vara hemma och på landet och ta det piano. Även om amorteringarna kanske inte blir att skryta över under sommaren är i alla fall det allra viktigaste att jag inte lånar upp mig igen. Det är ju nu jag vänder det hela! Bryter ovanor. På sikt är det ju räddningen, som jag måste intala mig själv om och om igen. En sommar utan att låna upp mig är en tryggare höst. Nu ska jag bara fixa det också…
Vilket bra levnadsmått inför sommaren! Heja dej! :) Tänk så många som åker på semester på lån o krediter inte för att man vill utan för att man känner sej tvungen pga barn, pressen från omgivningen..

Vilket bra levnadsmått inför sommaren! Heja dej! :) Tänk så många som åker på semester på lån o krediter inte för att man vill utan för att man känner sej tvungen pga barn, pressen från omgivningen..
Tack Annlo! Blir definitivt en utmaning för mig haha. ”Man vill ju ba ha gött på sommaren”. Matsäck och billig pinnglass är mitt nya motto.

Tack Annlo! Blir definitivt en utmaning för mig haha. ”Man vill ju ba ha gött på sommaren”. Matsäck och billig pinnglass är mitt nya motto.
Du får baka pinnbröd. Linda runt grillkorv o grilla ute i naturen. På en säker plats m närheten till vatten. Tänk på brandrisken i skog o mark :)

Tack, Myra!
Ja visst är det en sån enkel lösning att bara klicka hem de där födelsedagspresenterna/julklapparna. Oj vad svårt och klurigt det blir nu. När man måste SPARA ihop det. Det ÄR en utmaning, har alltid räddat mig av Klarna. På semestern tänker jag att jag ska börja planera hur jag ska finansiera allt utan att låna upp mig. Så många fällor när man är van att ba klicka hem grejer.
Så bra tänkt av dig, det är först när vi ändrar vårt beteende som vi kan förvänta oss bra resultat.

Har sååå många utbrändhetssymtom nu. Min puls går upp så fort någon bara nämner planering och jag tappar ord, har hela tiden nära till gråten och svårt att orka annat än att sova. Men har väldigt väldigt snart semester och känner mig någonstans ändå hoppfull. Det första jag ska göra på min semester är att sova i två dygn. Ge mig själv det. NOLL krav, massor av godis och så mycket sömn att jag blir less på det. SEN får lusten komma. Räknar timmar nu. Minuter. En ynnest att ens kunna vara ledig men också: SÅ behövligt.

när jag läser allas historier här vill jag typ krama er. Usch vad tungt det kan vara. Ändå är det bara pengar. Vi får inte glömma det. Det är en påhittad konstruktion och det säger ingenting om oss som människor eller om vårat värde.

Känner igen det här med pulsen. Min puls stiger på direkten när jag får sms av min sambo om jag kan swisha den och den. Samma när det ska diskuteras ngt som handlar om pengar eller bristen på pengar. Häromdagen sa han när jag kom hem fr jobbet Får jag säga ngt dåligt och mitt svar var kort: Inte om det handlar om pengar! Allt som har med pengar att göra, bilen startar inte, tandläkarbesök, lunch med jobbet, presenter... det ger enormt stresspåslag. Så jag förstår dig! Sov så länge du vill och behöver och skaka av alla måsten så långt det går.

Känner igen det här med pulsen. Min puls stiger på direkten när jag får sms av min sambo om jag kan swisha den och den. Samma när det ska diskuteras ngt som handlar om pengar eller bristen på pengar. Häromdagen sa han när jag kom hem fr jobbet Får jag säga ngt dåligt och mitt svar var kort: Inte om det handlar om pengar! Allt som har med pengar att göra, bilen startar inte, tandläkarbesök, lunch med jobbet, presenter... det ger enormt stresspåslag. Så jag förstår dig! Sov så länge du vill och behöver och skaka av alla måsten så långt det går.
Kan bara hålla med. Fruktansvärt påslag när barnen vill ha/behöver pengar eller om någon föreslår att man ska göra något. Vilken enorm press!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp