Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min väg till skuldfrihet

Jaaa jag vet, men tyvärr är det inte ekonomin just där som tryter utan svårigheten/kampen att börja träna. Gillar att jogga och har friskvårdspengar men har inte lyckats hålla i det. Hoppas på semestern.
Skjut inte på det.
Sätt igång imorgon.
Du kommer inte att ångra dig.

Allt det där vet jag jättebra och var senast ute förra veckan men jag är på randen till utbränd och försöker att inte döma mig alltför hårt att jag inte klarar allt samtidigt.
En halvtimme promenad går att klämma in.
Döm inte dig själv. Belöna dig med lite frisk luft.

Tack för välmenande, men vill inte ha råd om träning här, jag hoppas det framgår nu. Det här är min ”dagbok” och här vill jag kunna peppa mig själv och jag blir jätteglad av pepp angående ekonomin och råd gällande ekonomi när det efterfrågas, men vill jag ha råd angående träning så kommer jag specifikt efterfråga det, och då med allra största säkerhet i ett annat forum. Känslan blir snarare att jag ska känna mig dålig som ”inte ens klarar av en promenad” (vilket du ju inte har en aning om, alltså hur min vardag ser ut och huruvida jag tar en promenad eller inte), men det blir skambeläggande och det är inte vad jag behöver just nu. Så med vänlighet undanbeder jag råd om hur mycket jag motionerar eller inte och hur jag bör motionera.

tack

Fick feeling och la in en extraamortering på mitt nästa lån att släcka: 300pix som dras på måndag. Kommer klara mig fint ändå. Lånen ska ner ner ner. Bort bort bort.

Jag kan bara säga att Du är en väldigt stor inspiration här på forumet iaf till mig. JAG njuter av att läsa dina inlägg och din mentala kraft som driver dig att bli av me dina skulder. Vad som än händer tappa inte fokus på dina mål.
Jag vet att de flesta lämnar ingen feedback till dina inlägg som läser här inne,men DE LÄSER tro mig och väldigt många följer dig.
Fortsätta så som du gör en dag kommer du dit.

Jag kan bara säga att Du är en väldigt stor inspiration här på forumet iaf till mig. JAG njuter av att läsa dina inlägg och din mentala kraft som driver dig att bli av me dina skulder. Vad som än händer tappa inte fokus på dina mål.
Jag vet att de flesta lämnar ingen feedback till dina inlägg som läser här inne,men DE LÄSER tro mig och väldigt många följer dig.
Fortsätta så som du gör en dag kommer du dit.
Tack vad du är snäll <3 det värmde!

Har en dålig vecka. Mentalt dränerad så här före semestern och har mest känt olust i kroppen. Så otroligt trött. Måste ta beslut angående framtiden och det är så himla jobbigt. Stora beslut som boende och yrkesframtid. Finns inga självklara val men det mesta blir ju bra bara man GÖR valet. Vill ju till exempel downsizea och få ner hyran. Vill skola om. Men vägen dit! Phu kan nån ba fixa o_O. Men vilka vägar som är bäst att gå kanske klarnar när jag får lite ledigt. Jag hoppas det. Vill leva hållbart och bekymmersfritt. Ja, nu får jag hålla ut några dagar till så får jag andas lite senare.

Om jag går in och tittar på min Klarna-historik får jag så många svar där. Jag har levt på klarna på sommaren och vid julen och sen har jag kämpat resten av åren med att betala tillbaka där. Och så har det sett ut de senaste åren. Nu kommer ännu en sommar, men denna utan Klarna som alternativ. Tur att jag bara ska vara hemma och på landet och ta det piano. Även om amorteringarna kanske inte blir att skryta över under sommaren är i alla fall det allra viktigaste att jag inte lånar upp mig igen. Det är ju nu jag vänder det hela! Bryter ovanor. På sikt är det ju räddningen, som jag måste intala mig själv om och om igen. En sommar utan att låna upp mig är en tryggare höst. Nu ska jag bara fixa det också…

”En sommar utan att låna upp mig är en tryggare höst” Så bra och insiktsfullt!!! Tål att sättas upp på kylskåpet. Min version handlar om att inte köpa presenter och klappar på avbetalning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp