- Meddelanden
- 326
- Mottagna reaktioner
- 368
- Poäng
- 477
Hur långt har du kommit i bufferten? Har du något mål? Jag har ca 40tkr nu i totalt spar, varav ca 12.000 ligger på rent buffertkonto, det andra är lite olika spar, typ körkort till barn, resespar osv. Jag tänker att mitt mål är att ha 100.000 i buffert. Det är ett högt mål, och det är långt bort men inte orimligt, låt säga om 10 år. Det skulle kännas så sjukt tryggt. Sen har jag Avanza och det är väl där jag kommer lägga mitt krut sen när jag kan… Nu blir det fjuttspar på avanza med 100kr/mån. Haha synd att jag sparat så få hundralappar där: såg att en av mina fonder där hade stigit med 37% sen start. Tänk om beloppet varit 370000 istället för 370kr…Jag tyckte ditt skoj var roligt och kunde relateraså länge man har pengar på kontot så kan man unna sig tanken att slösa. Sen jag började buffertspara så förstår jag varför rika människor är rika. Ju mer man har desto mindre vill man slösa. Är otroligt snål med sparpengarna men pengarna på lönekontot är mer, jaja det kommer nya nästa månad
![]()
så länge man har pengar på kontot så kan man unna sig tanken att slösa. Sen jag började buffertspara så förstår jag varför rika människor är rika. Ju mer man har desto mindre vill man slösa. Är otroligt snål med sparpengarna men pengarna på lönekontot är mer, jaja det kommer nya nästa månad