- Meddelanden
- 289
- Mottagna reaktioner
- 117
- Poäng
- 307
Du är grym. Bra att du sätter upp delmål. Glöm inte fira de små segrarna också. Vi måste vara snälla mot oss själva om vi ska orka vandra den smala och långa stigen. Jag försöker iafall nästan dagligen anamma detta. Älskar man sig själv är det enklare att inte försumma sig själv i strävan efter yttre bekräftelse eller dyl. Där kom mitt lilla filosofiska medskick för dagen.Idag känner jag av hyreshöjningen. Usch. Den bränns! Men nu är hyra och el betald för månaden iaf, avklarade ännu en gång! Mina lån dras i början av nästa vecka. Jag gillar egentligen inte autogiro, vill hellre betala in själv, pga känslan av kontroll och att jag vill betala in ALLT så fort lönen sitter på kontot.
Solen lyser idag, och jag tror jag måste peppa mig själv i strålarna så nu ska jag måla upp lite delmål framför mig, och fundera på känslan av att de avklaras.
Delmål 1: stanna här i forumet. Det är ju inget slutdatum på det, men varje gång jag loggar in fyller jag det delmålet. Det känns superviktigt, för att påminna mig om var jag är på väg!
Delmål 2: rensa hemma. Och vad har det med ekonomin att göra? Så himla mycket! Dels rent ekonomiskt pga då kan jag sälja grejer som inbringar pengar, men framför allt MENTALT. Jag vantrivs så fruktansvärt här och behöver verkligen en hemmiljö att må bra i, för att orka kämpa med resten av livet.
Delmål 3: Bli av med Klarna. För när den är klar börjar det ”riktiga” arbetet med att starta snöbollen. Har ca 14000 som ligger där nu och den äter upp mkt av de pengar jag skulle kunna skjutsa in i andra lån.
Delmål 4: Blir av med två av mina 9 FF:s i UC (detta sker i maj)
Delmål 5: börja träna igen. Den mentala biten/hälsan går hand i hand med ekonomin - för att orka fortsätta hålla fokus.
Delmål 6: bli av med lilla lånet på 8500 på Santander.
Delmål 7: bli av med 50000-kronorslånet på Santander
Delmål 8: Bli av med Medmera-lånet på ca 82000 kr.
Delmål 9: komma under 300.000 på det gigantiska Nordax-lånet.
delmål 10: komma under 200.000 på det gigantiska Nordax-lånet
Delmål 11: betala av billånet (med ok ränta på 6%)
Delmål 12: komma under 100.000 på det gigantiska Nordax-lånet
Delmål 13: betala av de sista 100.000 belånade kronorna och därefter ba kliva ut som en fri människa med BRA ekonomi.
HÅLL UT OCH HÅLL FOKUS!