- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 958
- Poäng
- 757
Tack för dina fina och värmande ord och jättebra strategi kring Nordea och önskar dig lycka till och se till att de inte tar en UC förrän de kan ge indikationer på att de kan hjälpa dig. Du kan ta med en egen UC till dem och visa hur du tänker och hur du jobbat undan dina lån och så får vi hoppas att det går bra, önskar dig all lycka tillTack för ditt svar!
Jag har också en annan tjänstepension som ligger på ca 200tkr. Samlar jag in hos Nordea då kommer jag t.o.m. spara också så tänker redan nu att öppna ett sparkonto i samband med pensions flytt så vi hoppas att det kan locka dem. Håller tummarna och vi kan uppdatera varandra. Som sagt jag ska avvakta till slutet av juni.
Hörs.
) men jag har liksom ätit på härliga restauranger och druckit chablis. På lånade pengar. Ni hör ju, så dumt. En flykt från en tung vardag liksom. Utöver det har jag hamnat lite snett rent personligt. Har inte lyssnat på mig själv utan gjort typ allt för att alla andra ska må bra.Och man kan begå ett sånt brott på sig själv väldigt länge, men tillslut kommer stenen i rullning och man kan inte längre göra avkall på sig själv. Och där är jag nu. Det är dags att se sanningen i vitögat: jag har viss flyktproblematik och har åsidosatt mig själv. Det här är inget som går bort i en handvändning,men jag måste försöka hitta en handlingsplan som gör att jag i framtiden ser varningstecken i tid, och dessutom står så pass stabilt på eget bevåg, att det helt enkelt inte är värt det. Det här betyder att jag inte bara måste arbeta med att få ner räkningarna, utan också börja prioritera mig själv och mina behov. SKITLÄSKIGT!