Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min väg till skuldfrihet

Ibland har man en eller ett par dåliga dagar. Men trådar som denna och de av (Anam, Myra, Oturfans ber om ursäkt är fler jag missat) är verkligen inspirerande. Ni gör ett fantastiskt jobb! Motiverar mig att betala av mitt lån snabbare ( jag har fördelen av bara ett lån men ändå). Livet är ju en del av pusslet

Ibland har man en eller ett par dåliga dagar. Men trådar som denna och de av (Anam, Myra, Oturfans ber om ursäkt är fler jag missat) är verkligen inspirerande. Ni gör ett fantastiskt jobb! Motiverar mig att betala av mitt lån snabbare ( jag har fördelen av bara ett lån men ändå). Livet är ju en del av pusslet
Jag håller med. Så många kloka bra här inne <3. Och det känns bättre nu, efter att ha badat i sjö med mitt barn som dessutom uttryckte så mkt lycka över denna vanliga tisdag. Sen har jag städat och fixat så nu har lite av den tidigare ångesten släppt. Men usch när den bara griper tag så där. Är så tacksam att det inte är dagligen/hela tiden. Har haft perioder i mitt liv när det varit så och det är ju inget man önskar sin värsta fiende.

Försök lägga små, små delmål. Ibland blir man överväldigad av den långa resan man står inför. Och då hjälper det att lägga fokus på ett litet steg åt gången.
Jag håller med, och försök leva också. Var i samma sits i vintras men har förlikat mig med att det får ta tid och har kommit fram till att man måste leva också. Och försöka se det bra man gjort. Och se dessa delmål man har som något stort. belöna sig med en picknick ute i det vackra vädret. Jag tror vi behöver bli bättre på att se våra framsteg även om de är små och att det tar tid. Jag har varit i samma sits men mår bättre nu och försöker leva och njuta av livet ändå och må bra.
Håller med denna insändare och små delmål är jätteviktigt på vägen mot det stora.

Idag tog jag mig äntligen ur min comfort zone och ringde Nordax för att kolla möjligheterna att förlänga betaltiden hos dem för att istället kunna avalancha och snöbolla min mindre skuld hos Santander med högre ränta och börja där. Samtalet gick bra, så snäll som jag pratade med och nu känns det lite som en sten försvann från mina axlar. Räntan står oförändrad och jag kan när som helst snabba på återbetalningstiden igen. Och nu har jag inte samma kniv mot strupen. Skulle något oförutsett hända så finns utrymme i budgeten utan att jag behöver vara rädd för att jag inte har råd att betala av alla lånen någon månad utan nu har jag fått ner mina månatliga ”tvungna” kostnader med 2000kr/mån. Hade kunnat förlänga mer men vill samtidigt se att Nordaxlånet minskar, och att jag inte baaara betalar räntor där. Ska fira genom att köpa en Gucci-väska. SKOJA!

Sammanfattning sen start i mars!

Lån mars:

Nordax: 326 560kr ränta:
Medmera bank: 82 526kr ränta:
Santander: 79 527 kr ränta
Santander: 48409 kr, ränta
Klarna: 14370, ränta
Santander: 8416, ränta

Totalt: 559 808 kr

Lån april:

Nordax 322 430
medmera bank 80526
Santander 79024
Santander 48103
Klarna: 12938
Santander: 7925

= 550 946 kr

Lån maj:

Nordax: 317180
Medmera bank: 79887
Santander: 78547
Santander: 47726
Klarna: 9335
Santander: 7532
= 540 207kr

Lån juni:
Nordax: 314092
Medmera bank: 79242
Santander: 78072
Santander: 46796
Klarna: 8323
Santander: 6999
= 533 524

Totalt amorterat sedan ”start” i Feb/mars:
26 284kr

Kreditbetyg februari: 2,1%
Kreditbetyg mars: 2%
Kreditbetyg april: 1,7%
Kreditbetyg nu: 1,7%

UC-score februari: 590
UC-score mars: 593
UC-score april: 604
UC-score nu: 604

Mest stolt är jag nog ändå över att jag inte har handlat på Klarna en enda liten grej. Det är så enkelt eftersom det inte syns på någon UC någonstans och jag har typ 20.000 i köputrymme, vilket syns varje gång jag går in på appen. ”Haha titta du kan handla för JÄTTEMYCKET pengar!” säger den.
Det är också min största trigger. Klarna. Men jag ska klara det :cool:

Mest stolt är jag nog ändå över att jag inte har handlat på Klarna en enda liten grej. Det är så enkelt eftersom det inte syns på någon UC någonstans och jag har typ 20.000 i köputrymme, vilket syns varje gång jag går in på appen. ”Haha titta du kan handla för JÄTTEMYCKET pengar!” säger den.
Det är också min största trigger. Klarna. Men jag ska klara det :cool:
Jättebra kämpat! Fortsätt så. Varje steg, varje månad kommer du närmare skuldfriheten. Jag har nästan dubbelt så mycket i lån men gläds, som du, för varje krona man amorterar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp