Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min resa till samlingslån

Jag har Swedbank som bank, man kanske kan åka till deras kontor och prata om lånet och se om dom kanske kan hjälpa och se över mina möjligheter.
Jag har inte haft bra erfarenheter att prata om lån med Swedbank. De sa man måste söka online, allt sköts centralt och man får inte prata med de som beslutar om lånen. Hemska.

Den försvinner nästa vecka, men tänker vänta ut tills uc uppdaterat min inkomst mm. Hamnar betyget mellan 5-9% så tänker jag chansa. Får jag inget, så väntar jag till okt-nov
Låter som en jättebra plan, du har inget att förlora på det.

När försvinner majoriteten av alla ff? Vilken månad? Vissa banker kommer nämligen ge dig auto avslag pga ff de kollar inte övriga förutsättningar.. alternativet är om du tar kontakt med den bank du har idag. I vissa fall kan de gå med på att ge dig ett lån, skulle rekommendera att besöka ditt närmaste bankkontor då.
Vet ni hur pass många eller nydligt tagna ff det ska vara för att dom ska göra avslag?

Frågade några långivare, dom sa att man ska avvakta 6 mån sen senaste ff togs
Det stämmer inte riktigt. Det beror på hur många du är mer än när den senaste FF togs.
Detta är ett försäljningsknep dom kör med. Många som sitter och jobbar med detta är inte så kunniga dessvärre. Jag har varit med om det flera ggr med sambla , där dom säger att ring om 6 månader igen och kolla vi igen då ska det nog gå bra. Men det funkar aldrig.

Som Nordax jag pratade med idag. Dom sa antal! Helst 0 ff , men det är ju högst ovanligt :)

Det stämmer inte riktigt. Det beror på hur många du är mer än när den senaste FF togs.
Detta är ett försäljningsknep dom kör med. Många som sitter och jobbar med detta är inte så kunniga dessvärre. Jag har varit med om det flera ggr med sambla , där dom säger att ring om 6 månader igen och kolla vi igen då ska det nog gå bra. Men det funkar aldrig.

Som Nordax jag pratade med idag. Dom sa antal! Helst 0 ff , men det är ju högst ovanligt :)
Jag fick också svar av Lendo och Zmarta att det ska gå 6 månader sen senaste ff. Jag har senast gjort en ff i slutet av januari, resten blir över 5-6 månader gamla. Kommer jag få det svårt att låna i början av maj pga den ff i slutet av januari?

Vadå kan man inte få lån om man har 1 månad mellan senaste ansökan?

1 månad mellan ff ska det väl gå? Är de så omöjlig att ens få lån nu för tiden samt att man bara kan ansöka / 6e månad?!

1 månad mellan ff ska det väl gå? Är de så omöjlig att ens få lån nu för tiden samt att man bara kan ansöka / 6e månad?!
Det är väl mer att man anses som en risk om man har 20+ förfrågningar under ett år, det är ju ungefär en ansökan varannan vecka

Jag har inte haft bra erfarenheter att prata om lån med Swedbank. De sa man måste söka online, allt sköts centralt och man får inte prata med de som beslutar om lånen. Hemska.
Beror på vem man pratar med som med vilken bank som helst, jag brukar be om att få prata med någok på privatlån. Alternativet att prata med kontoret de brukar alltid lyssna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp