Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min plan framåt

Jag är inne på samma spår som du, jag sökte också sanering men drog tillbaka den under väntetiden då jag också insåg att jag med största sannolikhet inte kommer att bli beviljad. (jag tjänar för bra helt enkelt) Vill du dela med dig vad och hur du gjort för att få rätsida på din ekonomi? alla tips är välkomna, högt som lågt. Jag kämpar på dag för dag, i dagsläget har jag 560kr kvar till nästa lön (25/1)
Får jag hoppa in här och fråga hur du gjorde för att dra tillbaka ansökan om skuldsanering? Jag har ansökt men känner att jag vill vänta nåt år då det finns risk att en skatteskuld dyker upp, bättre att lösa den först.

Får jag hoppa in här och fråga hur du gjorde för att dra tillbaka ansökan om skuldsanering? Jag har ansökt men känner att jag vill vänta nåt år då det finns risk att en skatteskuld dyker upp, bättre att lösa den först.
Jag drog tillbaka min ansökan under väntetiden. Jag kontaktade KFM och de bad mig att mejla in till deras generiska mejlkorg, med att återta min ansökan. Jag mottog sen ett mejl om att min ansökan dragits tillbaka. Heja dig & oss alla som kämpar på härinne :)

Jag drog tillbaka min ansökan under väntetiden. Jag kontaktade KFM och de bad mig att mejla in till deras generiska mejlkorg, med att återta min ansökan. Jag mottog sen ett mejl om att min ansökan dragits tillbaka. Heja dig & oss alla som kämpar på härinne :)
Tack, ska mejla dom då! :)

Brev från skuldrådgivaren idag med en ”budget”. Inget som sticker ut än det man redan känner till.

enligt deras uppskattning ska det ta 8-9 år att bli skuldfri OM jag släpper allt till kronofogden.

En sanering bör ta 10-12 år enligt honom och eftersom jag bara är 37 år gammal så minskar chanserna till en beviljad men avråder inte heller en ansökan.

Tipset att göra sig av med bilen men eftersom jag är fast i avtalet tror jag kör på min plan och försöker hålla huvud över ytan till nästa år och utvärderar saker o ting då. Kör på med amorteringsfritt där det går, fria månader där det går och se över matbudgeten.

Brev från skuldrådgivaren idag med en ”budget”. Inget som sticker ut än det man redan känner till.

enligt deras uppskattning ska det ta 8-9 år att bli skuldfri OM jag släpper allt till kronofogden.

En sanering bör ta 10-12 år enligt honom och eftersom jag bara är 37 år gammal så minskar chanserna till en beviljad men avråder inte heller en ansökan.

Tipset att göra sig av med bilen men eftersom jag är fast i avtalet tror jag kör på min plan och försöker hålla huvud över ytan till nästa år och utvärderar saker o ting då. Kör på med amorteringsfritt där det går, fria månader där det går och se över matbudgeten.
Vad menar han med att en sanering bör ta 10-12 år? Vadå för sanering?

Innan den blir beviljad samt att den är klar.
Så 5 år beviljad sen 5 år att slutföra
Tror han menar att det bör ta 10-12 för kunna betala av sina skulder, med en sanering 5 år, det är väl inte vanligt med längre betslplaner än så?

MAO, med min ålder och inkomst så talar det eventuellt emot. Jobbar inom IT så det finns utrymme för löneökning också.

Tror han menar att det bör ta 10-12 för kunna betala av sina skulder, med en sanering 5 år, det är väl inte vanligt med längre betslplaner än så?

MAO, med min ålder och inkomst så talar det eventuellt emot. Jobbar inom IT så det finns utrymme för löneökning också.
Nej precis, skuldsanering är alltid 5 år med ibland förkortat betalplan.

Ja precis! Kontakta kundtjänst och be om att få pausa dina fakturor / faktura. Så får du godkänna ett avtal bara. Inget som påverkar kreditvärdigheten eller registreras någonstans, efter 30 dagar öppnas fakturorna upp igen och du kan betala som vanligt igen, alternativt så hör du av dig igen och pausar ytterligare 30 dagar. Detta kan man göra i 180 dagar, alltså 6 månader. :)
Men blir inte skulderna stora? Alltså pausa eller betalningsfria månader? Räntan räknas då? Eller är du säker på att skulder stannar och inte ökar pga obetalda månader?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp