Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min plan framåt

Hoppas bara man kan få sänkt amortering innan man har förfallna fakturor. Men det får jag kolla med ikano när jag är hemma

Tips med klarna är att man kan pausa sina fakturor / delbetalning / månadsfsktura upp till 6 månader, detta genom ett ”svårt och betala” program. Under den perioden kan man inte använda klarna för faktura och fakturorna pausas.
Det kanske kan vara värt nån månad för o kunna lägga krut på Qliro :)

Tips med klarna är att man kan pausa sina fakturor / delbetalning / månadsfsktura upp till 6 månader, detta genom ett ”svårt och betala” program. Under den perioden kan man inte använda klarna för faktura och fakturorna pausas.
Det kanske kan vara värt nån månad för o kunna lägga krut på Qliro :)
Måste man kontakta dom? Kan inte säga jag sett detta i appen. Låter bra iallafall

Måste man kontakta dom? Kan inte säga jag sett detta i appen. Låter bra iallafall
Ja precis! Kontakta kundtjänst och be om att få pausa dina fakturor / faktura. Så får du godkänna ett avtal bara. Inget som påverkar kreditvärdigheten eller registreras någonstans, efter 30 dagar öppnas fakturorna upp igen och du kan betala som vanligt igen, alternativt så hör du av dig igen och pausar ytterligare 30 dagar. Detta kan man göra i 180 dagar, alltså 6 månader. :)

Nu har jag fått 30 dagar paus men såg också jag hade 30 dagars öppetköp på några grejer som köptes under december som jag begärt retur på och en spelkonsol på Elgiganten med öppetköp till januari så kan jag returnera allt så kan jag halvera skulden hos klarna och månadskostnaden borde landa runt 6-700kr istället

Är redan Nordea kund, kan man det trots jag inte har bolån?
Yes det kan man. Har du även pension hos nordea? Kanske något klarna
kreditkort eller liknande du kan stänga ner och flytta till dom?

värt ett försök, men vänta in 0 uc först är nog smartast

Ja precis! Kontakta kundtjänst och be om att få pausa dina fakturor / faktura. Så får du godkänna ett avtal bara. Inget som påverkar kreditvärdigheten eller registreras någonstans, efter 30 dagar öppnas fakturorna upp igen och du kan betala som vanligt igen, alternativt så hör du av dig igen och pausar ytterligare 30 dagar. Detta kan man göra i 180 dagar, alltså 6 månader. :)
Vet du om man kan göra detta trots att man redan har fakturor som har förfallit?
Är sen med delbetalningsfakturan 2 månader. Brukar alltid vänta med att betala tills jag få ett brev om att delbetalningskontot kommer sägas upp om jag inte betalar det som är förfallet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp