Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min pension hur ligger jag till

Hur gammal är du?

1750000 i pensionskapital finns nu. Bra höjning från förra året. Prognosen är ”god” om jag jobbar 30 år till.

35 år

Var är bäst att spara privat till pensionen..om man inte själv vill hålla på med välja fonder och bröte? Banken? Försäkringsbolag? Annat?
Inser ju att det jag hittills tjänat ihop kommer ge en väldigt låg pension :/
Borde börjat spara privat för länge sen. Men men, bättre sent än aldrig.
Så ge gärna tips :)

Just nu ändå hyffsat ! 40 år gammal !

Bilagor

• IMG_5025.png
    IMG_5025.png
    207 KB · Visningar: 22
Jag är övertygad om att jag kommer ligga på 10 miljoner (nästan) när jag närmar mig pension.

Problemet är väl snarare att jag ställer mig frågande till om jag lever fram till pension hahahaha :D

Jag är övertygad om att jag kommer ligga på 10 miljoner (nästan) när jag närmar mig pension.

Problemet är väl snarare att jag ställer mig frågande till om jag lever fram till pension hahahaha :D
Tror med det kan bli en bra pension för oss ! Om man lever då ja :) många år kvar !

Du får se till att flytta all tjänstepension så du ser den på internetbanken och kan vara aktiv i fondval...

Du får se till att flytta all tjänstepension så du ser den på internetbanken och kan vara aktiv i fondval...

Det hade jag tyckt var jätteroligt och det hade ju varit en bra del utav min ekonomiska rehabilitering men jag kan ju verkligen ingenting om detta....

Dels för att jag är ung fortfarande, närmare 35 än 40 men dels för att jag faktiskt inte ens vet hur det fungerar.

Det du skriver är PRECIS det jag hade älskat och önskat men tycker det känns som en djungel och jävligt svårt :/

Eftersom jag haft 4-5 olika jobb i mitt liv så är allt liksom en enda röra. Men hade velat ha kanske 1-2 olika placeringar och drömmen vore det du skriver, lättillgängligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp