Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mer återbäring pga underskott av kapital?

Hur kan man då så mycket som 160.000kr? Jag har betalat massa ränta och jag tror jag har max 40k

Fast det handlar ju om hur mycket lån du har i jämförelse vad du har för inkomst.

Har du inkomst på 500.000kr per år och lån på 750.000kr, så har du ett underskott på 250.000

Fast det handlar ju om hur mycket lån du har i jämförelse vad du har för inkomst.

Har du inkomst på 500.000kr per år och lån på 750.000kr, så har du ett underskott på 250.000

Underskottet är samma som alla räntor du betalar på ett år men kan också vara minus på aktieinvesteringar och finns även en del andra saker som kan ge underskott.
Räknat baklänges så 100 000 i underskott och om man har lån med en ränta på 10 % så innebär det att man har en skuld på 1 miljon.
Har man tex ett bolån på 2 miljoner så är det 60 000 i underskott med 3 % ränta och om man utöver det har ngra kreditkort o några blancolån så blir snart underskottet en bra bit över 100 000.

När man loggar in på e-tjänsten så skall man ange ränteutgifter.
Vart ser jag dem??

I grunden måste man själv hålla reda på vilka man betalar ränta till under året. Man kan inte lita på att alla skickar årsbesked på detta även om dom flesta gör det. Så skall man räkna ihop sina ränteutgifter får man ta fram de fakturor och låneavier man har o räkna ihop sina ränteutgifter för hela året. För jämkningsansökan kan man ju uppskatta lite med sista deklarationen man gjorde som hjälp och lägga till eller dra ifrån om man inte har samma lån längre.

e-tjänsten för jämkning

Ok, då ska du fylla i det du tror att dina ränteutgifter kommer att vara under hela 2014 i ruta 34. Det finns alltså ingen beräkning i förväg från Skattemyndigheten. Om du yrkar på för mycket avdrag mot vad du har så kommer du att få betala in skatt nästa år, så ligg lite i underkant i din bedömning.

Jag skall tydligen fylla i inkomster av tjänst hittills under året...
Nu är det ju mitten av februari år 2014, så hur fasen skall jag tänka?
Sen står även Inkomster resten av året som avser tiden feb-dec.

Jag tjänade 251.018 kronor förra året (2013) och avdragen skatt var då 58.028 kronor.
Jag har underskott av kapital på 158.000kr och jag pendlar 14 mil per dag tur och retur.

Jag skall tydligen fylla i inkomster av tjänst hittills under året...
Nu är det ju mitten av februari år 2014, så hur fasen skall jag tänka?
Sen står även Inkomster resten av året som avser tiden feb-dec.

Jag tjänade 251.018 kronor förra året (2013) och avdragen skatt var då 58.028 kronor.
Jag har underskott av kapital på 158.000kr och jag pendlar 14 mil per dag tur och retur.

Ange det som står i lönebeskedet för januari som det du hittills tjänat/skattat för, och därefter vad du beräknas tjäna de kommande 11 månaderna (månadslönen ggr 11).

Jag vill dessutom påpeka att det inte stämmer som du skrev ovan:

Oyster sa:

Det är inte hur man räknar ut ett underskott av kapital, så ange absolut inte 158000 om det är så du räknat!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp