Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mer återbäring pga underskott av kapital?

Okej :)

Mina resor till o från jobbet, skall det skrivas med nånstans?
Lönen är lugn den kan jag räkna ut ganska lätt för kommande 11 månaderna.
Men vi har semesterersättning som är 12% av föregående års årsinkomst.
Skall det beloppet PLUS min lön för kommande 11 månader anges? :)

Okej :)

Mina resor till o från jobbet, skall det skrivas med nånstans?
Lönen är lugn den kan jag räkna ut ganska lätt för kommande 11 månaderna.
Men vi har semesterersättning som är 12% av föregående års årsinkomst.
Skall det beloppet PLUS min lön för kommande 11 månader anges? :)

Nja, du har ju ingen vanlig lön när semesterersättningen betalas ut, så det blir inte fullt ut så, mer att en av månaderna du räknar ut ska vara värd några tusenlappar mer.

Ja, du kan jämka även reseersättning. Ruta 20 (tror jag?). 18:50kr per mil du kommer köra till och från jobbet under 2014. Brukar du få igenom det avdraget i deklarationen? Även här är det bra att snåla lite i uträkningen. Du kan ju bli sjuk, ta ledigt osv.

Nja jag drar alltid av för kollektiva resor.
Specificerar aldrig vad, bara en summa som jag på ett ungefär lägger ut per år.

Tycker du att jag kanske ska gå ner till skatteverket o be dem hjälpa mig fylla i blanketten så det blir 100% rätt?

Tycker du att jag kanske ska gå ner till skatteverket o be dem hjälpa mig fylla i blanketten så det blir 100% rätt?

Kan du säkert få dem att göra. Det är ju ändå lite sent att få till det här till nästa lön.

Precis. Vad ska jag ta med dit tycker du?

Precis. Vad ska jag ta med dit tycker du?

Egentligen tycker jag bara det är att köra med e-leg på Skatteverkets sida, det handlar ju ändå om att estimera hur 2014 kommer se ut och det kommer du aldrig kunna veta säkert. Det är därför du ska räkna lågt. Men om du ändå går dit så behöver du nog inte ha med dig något. Du har ingen "bevisbörda" i det här läget, det är först när du deklarerar. Notera vilken ränta du tror du kommer betala under året, vad du kommer tjäna och vad resekostnaderna blir. Detta kan du enkelt fixa själv på deras sida, men om du träffar dem kan du ju kolla om du även bör tänka på något annat än att räkna lite lågt?

Tack för all din hjälp. Stort hjärta har du!

En sista fråga: :)
Jag har ju 14.500kr i fast lön.
Därtill får jag även provision.
Om jag jämkar så borde jag enligt er få mellan 3000-4000kr mer på lön.
Hur funkar det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp