Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mer återbäring pga underskott av kapital?

Intressant.
Vad menas med det?
Hut kan jag få 3500kr mer i månaden? :)
Berätta mer :)

Istället fört att du får tillbaka ditt underskott av kapital i form av skatteåterbäring i juni. Så begär du jämkning så får du det uppdelat på årets alla månader i och med att du skattar mindre så får du ut mer i lön varje månad.

Ahaaaa bra ju! Eller?
Jag jobbar på ett litet företag med cirka 15 anställda o min chef sköter lönerna o så.
Jag vill inte att han ska få veta att jag har massa skitlån och drf jämkar.
Eller kan det döljas?

Ahaaaa bra ju! Eller?
Jag jobbar på ett litet företag med cirka 15 anställda o min chef sköter lönerna o så.
Jag vill inte att han ska få veta att jag har massa skitlån och drf jämkar.
Eller kan det döljas?

Jämkning begär du hos Skatteverket sen får du ett besked från dem som lämnas till chefen som gör lönerna och i det står bara hur mycket i pengar eller procent hur mycket din skatt ska minskas med varje månad. Frågar han så såg bara att du vill ha lite mer varje månad istället för skatteåterbäring i juni men jag tror inte han frågar jämkning är vanligt förekommande.

Ok det skall jag göra.
Jag pendlar till o från jobbet varje dag.
Cirka 12 mil tur o retur varje dag.
Skall det också uppges när jag begär jämkning?
För anledningen till att jag får tillbaks på skatten i juni varje år är ju all ränta jag betalar på olika lån plus mina resor till o från jobbet.

Du kan begära jämkning via skatteverkets hemsida, tror du måste logga in med bankid eller liknande, där fyller du i din årsinkomst, reser du vill jämka för och även hur mkt underskott du räknar med att få.
Du kan ju även välja att ange mindre underskott än du har, tex 100 000, så blir jämkningen mindre om du inte vill vissa all jämkning för din chef och då får du tillbaks en del efter deklaration precis som nu. Finns även ett räkneprogram på sidan som man kan laborera med olika värden för att se hur mkt skatt man skall betala.

Aha åh fan!
Visste inget av detta, tack för ditt svar! :)
Men jag har mailat skatteverket nu så dom borde kanske se hur mycket jag skall ange?

Aha åh fan!
Visste inget av detta, tack för ditt svar! :)
Men jag har mailat skatteverket nu så dom borde kanske se hur mycket jag skall ange?

Dom kan nog föreslå en jämkning baserat på din förra deklaration.
Annars får du fylle i en blankett och posta till dom går också.

underskott

Hur får jag reda på mitt underskott? Jag kan ju än så länge bara se det jag hade sist?

hur

Hur kan man då så mycket som 160.000kr? Jag har betalat massa ränta och jag tror jag har max 40k

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp