Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

MÅSTE ha ett lån, men har KF!

Eftersom han fått betalt så va anledningen i hans mening att gräsmattan inte blivit klippt ( trots att jag klippt halva dagen före samt att den inte blivit skött på länge innan) och att jag därmed inte tagit hand om huset som överenskommet...

Han får inte avhysa själv även om du skulle låtit bli att betala..

Jag vet, jag har som sagt varit i kontakt med Hyresgästföreningen och de sa samma sak.
Så nej, det är absolut inte "lagligt" att han kommer och bär ut nåt. Men det är fortfarande mer värt och i min värld nödvändigt att försöka undvika en sådan situation som kommer att uppstå, hur fel han än har...
Tack för svar!

Ja, och jag kommer absolut tala om det för honom om jag inte hinner härifrån före.
Men han struntar i det tror jag....
Får han gå in i bostaden öht? Om det inte ex är översvämning och jag inte är hemma eller nåt.

Ja, på ett sätt hade det känts "bättre" om jag hade gjort fel, då hade det iaf varit befogat, men jag borde aldrig tagit kontraktet på det sättet.

Jag har försökt kolla om ev campingar kan ta betalt när man " bott klart" men verkar inte finnas heller ..

Nej, i det här fallet är det värt hög ränta för att slippa utsätta dem för detta, jag vet hur det kommer ta på dem och då hade det varit betydligt lindrigare med ett tält och " spontansemester", det räcker med att de måste flytta efter tre månader...

Möblerna hade jag fått ställa ut och fått hämtat av en bekant lite senare, bara jag hade kommit iväg!
Borde och borde... vet inte vart du bor men hos oss kan man stå 5-10 år utan att få en lägenhet. Har man då som i din sits kfm så är det typ omöjligt att få något alls. Så lägg inte skulden på dig. Ibland tvingar livet en till att ta vad man får.

Jag har för mig att det finns hotell som tar betalt när man bott klart. Vet inte hur det ligger till med campingplatser. Men kolla på blocket, kanske någon vänlig själ hyr ut sin stuga och kan få betalt i efterhand? Berätta din sits. Än finns det människor som vill hjälpa andra.

För övrigt så har ingen rätt att ta dina saker och kasta ut dem. Jag vet inte vad det går under men ingen har rätt. Sen är det enkelt att sitta här för mig och säga vad som är rätt och fel och lagligt och olagligt. Men men..

Jag får försöka ringa runt...men nu är det inte mycket tid kvar...så jag får nog ta oss igenom detta, oavsett så behöver jag ta mig härifrån så fort det går, för han kommer inte ge sig!

Borde och borde... vet inte vart du bor men hos oss kan man stå 5-10 år utan att få en lägenhet. Har man då som i din sits kfm så är det typ omöjligt att få något alls. Så lägg inte skulden på dig. Ibland tvingar livet en till att ta vad man får.

Jag har för mig att det finns hotell som tar betalt när man bott klart. Vet inte hur det ligger till med campingplatser. Men kolla på blocket, kanske någon vänlig själ hyr ut sin stuga och kan få betalt i efterhand? Berätta din sits. Än finns det människor som vill hjälpa andra.

För övrigt så har ingen rätt att ta dina saker och kasta ut dem. Jag vet inte vad det går under men ingen har rätt. Sen är det enkelt att sitta här för mig och säga vad som är rätt och fel och lagligt och olagligt. Men men..
8:8 BrB Egenmäktigt förfarande

Tack! Tror inte han bryr sig om något sådant då han redan själv sagt att det blir "stökigt" och det är onödigt om polisen behöver komma...

Mitt kontrakt gäller juni ut, han sa upp det runt den 25e maj. Han har fått de pengar han ska ha absolut, även för juni, men eftersom han sa upp mig med anledning av gräset och hans kusin skulle in istället, så sa jag att han kunde använda depositionen till sista hyran. Den är högre än vad hyran är. Hyresgästföreningen stod bakom i det också.
Han ska komma hit och bära ut mina möbler och ställa i garaget vad jag fattar det som.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp