Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

MÅSTE ha ett lån, men har KF!

Mitt kontrakt gäller juni ut, han sa upp det runt den 25e maj. Han har fått de pengar han ska ha absolut, även för juni, men eftersom han sa upp mig med anledning av gräset och hans kusin skulle in istället, så sa jag att han kunde använda depositionen till sista hyran. Den är högre än vad hyran är. Hyresgästföreningen stod bakom i det också.
Han ska komma hit och bära ut mina möbler och ställa i garaget vad jag fattar det som.
Ok, det får han inte göra vad jag vet, han får ansöka om avhysning.
Vad hyresgästföreningen tycker om något spelar ingen roll.

Nej, han får inte göra det... Och Hyresgästföreningen kan ju ändå råda i situationer som de säkert hört förr.
Men läget ser ut som det gör...jag får ta mig igenom... Tack för svar!

Nej, han får inte göra det... Och Hyresgästföreningen kan ju ändå råda i situationer som de säkert hört förr.
Men läget ser ut som det gör...jag får ta mig igenom... Tack för svar!
Jag är genuint ledsen för din skull för jag förstår att detta är stresspåslag från helvete!

Eftersom du letar boende på camping, hotell osv antar jag att du har inga anhöriga eller vänner som du kan temporärt flytta in till fram tills du får ditt nya boende.

Är du ensamstående med barn eller är ni två vuxna med barn?
Jag får intrycket att du är ensamstående.
Kan du kanske kontakta socialtjänsten om tillfälligt boende? För om du har barn finns det mer möjligheter att kunna be dem om hjälp.

Tack för svar!
Saken är den att jag har ett boende, men kan inte få tillträde före skiftet Jun/juli, jag KAN va kvar här, rent lagligt! Så jag är ju inte bostadslös i egentlig mening! Det jag måste göra dock, är att vara på " semester" tills jag kommer in i min nya bostad, och detta för att jag vet att mina barn ( ett par av dem) inte kommer att klara av den här stressen,ovissheten, ev sammandrabbningar etc.. Så det är alltså min egen bedömning och mitt eget val, dock inte mindre angeläget för det, jag måste bara lösa det, det vet jag!

Nej, inga släktingar eller möjligheter till att bo hos någon mer än möjligtvis en natt, men då måste jag veta var jag ska ta vägen efter den natten för kan inte gå hit igen sen.

Tack för svar!
Saken är den att jag har ett boende, men kan inte få tillträde före skiftet Jun/juli, jag KAN va kvar här, rent lagligt! Så jag är ju inte bostadslös i egentlig mening! Det jag måste göra dock, är att vara på " semester" tills jag kommer in i min nya bostad, och detta för att jag vet att mina barn ( ett par av dem) inte kommer att klara av den här stressen,ovissheten, ev sammandrabbningar etc.. Så det är alltså min egen bedömning och mitt eget val, dock inte mindre angeläget för det, jag måste bara lösa det, det vet jag!

Nej, inga släktingar eller möjligheter till att bo hos någon mer än möjligtvis en natt, men då måste jag veta var jag ska ta vägen efter den natten för kan inte gå hit igen sen.
Jag förstår det.
Att du rent lagligt ska kunna bo kvar men att du anser att det inte går pga stressen den kan komma att orsaka dina barn.
Och jag förstår att du har en bostad du ska in i den första juli.

Men - tänkte att din situation är ju som så att du kan ändå pröva att prata med socialtjänsten om du förklarar hela situationen för dem. Och har något av barnen speciella behov som jag får uppfattningen av så har du än mer orsak att kolla om de kan hjälpa.

Men jag förstår att allt är svårt med den situationen du är. För du inte officiellt hemlös. Utan du har "bara" en hyresvärd som struntar i lagen.

Jag vet att det inte hjälper något men jag hoppas verkligen att du får tag i ett tillfälligt boende där de kan vänta med betalning tills biendetiden är slut och inte ska ha förskott.

Har du pratat med polisen om detta? Kommer din hyresvärd och vill börja bära ut dina saker så ring polisen så en patrull kommer ut. Det kanske kyler ner hyresvärden om det är så att han inte har rätt att avhysa dig fr bostaden.
Till barnen säger du att polisen är där för att skydda er fr hyresvärden som begår fel.

Senast ändrad:
Jag har en son med ett väldigt utåtagerande beteende i pressade situationer, så att förklara varför polisen kommer och ha en galen gubbe som skriker och hotar kommer inte hjälpa honom hantera det. Än har han inte dykt upp så gnuggar knölarna så det brinner nu. Tack för alla svar och råd❤️

Fick iaf lite extra tid att tänka på..han fick förhinder och ska komma på tisdag förmiddag istället...alltid något!
Någon som vet om något ställe som tar betalt efter vistelsen eller liknande? Har letat men inte hittat, kanske nån som vart nånstans?
Handlar väl inte om lån längre för det verkar kört så ursäkta om jag hamnar på villovägar i tråden!

Jag vet inte om du läst det, men han får inte göra så som han tänkt. Kronofogden avhysning och är rätt ensam om det. Griniga hyresvärdar avhyser inte. Egenmäktigt förfarande bör det sortera in under hos polis. Han får ansöka om att få det avhyst och den processen tar som allra allra minst om jag räknar rätt 28 dagar från ansökan till verkställighet. @Insatt Rätta mig om jag har fel. 28 dagar utifrån att inget bf handläggs klart och skickas ut dag (vilket det inte gör) och att ts fixar delgivning på mina sidor bums. Sedan 21 dagars förklaring. Utslag direkt,(vilket inte sker) och ett offensivt verkställighet som redan står i startblocken för att delge verkställighet när målet kommer in, och verkställer efter en vecka..

Mer realistiskt är kring 45 dagar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp