Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

MÅSTE ha ett lån, men har KF!

Får han gå in i bostaden öht? Om det inte ex är översvämning och jag inte är hemma eller nåt.
I många hyresavtal finns en klausul där du godkänner hyresvärden går in med huvudnyckel för underhåll osv.
Kan ha fel, men tror dom ska informera i tid, så har det alltid funkat för mig.

Jobbig sits du beskriver, jag hade ändå kontaktat polisen.

I många hyresavtal finns en klausul där du godkänner hyresvärden går in med huvudnyckel för underhåll osv.
Kan ha fel, men tror dom ska informera i tid, så har det alltid funkat för mig.

Jo sånt finns, men det är nog svårt att få "bar ut allt ur huset" till att ha varit någon form av underhåll..

Tack för svar! Jo jag vet att han inte får gå tillväga på detta sättet, och att jag rent lagligt inte kan bli " utslängd" , dessutom har jag betalt för mig. Men då jag vet att värden skoter fullständigt i detta och kommer börja röja så vet jag att det kommer innebära katastrof för barnen, framförallt två av dem som inte hanterar en sån situation alls... Det är, som jag sa, mitt val att försöka undvika detta genom att avvika före detta sker. För jag vet det blir fel...jättefel...och det kommer påverka grundtryggheten även i nästa hem påtagligt, jag vill inte utsätta dem för det... Då hanterar de en "spontansemester" betydligt bättre... Men tack för all info, jag kommer nog behöva den som det ser ut!

Tack för svar! Jo jag vet att han inte får gå tillväga på detta sättet, och att jag rent lagligt inte kan bli " utslängd" , dessutom har jag betalt för mig. Men då jag vet att värden skoter fullständigt i detta och kommer börja röja så vet jag att det kommer innebära katastrof för barnen, framförallt två av dem som inte hanterar en sån situation alls... Det är, som jag sa, mitt val att försöka undvika detta genom att avvika före detta sker. För jag vet det blir fel...jättefel...och det kommer påverka grundtryggheten även i nästa hem påtagligt, jag vill inte utsätta dem för det... Då hanterar de en "spontansemester" betydligt bättre... Men tack för all info, jag kommer nog behöva den som det ser ut!
Barnen kan kanske vara hos en nära vän till dig eller dem under tisdagen?

Jag har fruktansvärd erfarenhet av en girig och grinig hyresvärd, det är pga denne som jag hamnade i en väldigt svår ekonomisk situation. Hyresvärden brydde sig inte om vare sig hot med hyresnämnden eller ngt annat, skickade "maffian" för att skrämma iväg mig då denne ville ha lokalen till sin syster trots att jag hade helt laglig kontrakt. Denne hyresvärden var både hyresvärd och förvaltare på samma gång!! Det har kostat mig över en halvmiljon hela historien (för att inte tala om den otroliga stressen jag blev utsatt för under mer än 1,5 år då allting pågick!) men till slut fick han ge sig. Jag har också insett vikten av att ha en BRA advokat.

Senast ändrad:
Kontakta polisen 100ggr än att hitta alla möjliga och omöjliga lösningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp