Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

LUNAR flyttar till Morrow Bank

Precis min tanke med! Vore perfekt att använda dem pengarna till att amortera av ett annat mindre lån med högre ränta.
Behöver man göra något tro eller bara låta det vara?
Ja, skulle kunna pynta in nästan 5600;- på Credway där jag just nu har 20 000:- öppet. (Betalar 4600:- för lunar lånet per månad).
Mitt mål är att bli av med Credway innan april/maj.
Så en betalningsfri månad skulle vara dunder från Lunar lånet.

Ang försäkringen. Ska vara kostnadsfritt första tre mån så det kan inte bli någon betalning om man säger upp den IMG_4260.jpeg

Ang försäkringen. Ska vara kostnadsfritt första tre mån så det kan inte bli någon betalning om man säger upp den Visa bilaga 4341
Problemet är ju inte låneskyddet självt, utan att de inte informerat oss om den. Detta ska ha gjorts innan den hamnar/kopplats till oss så vi kan tacka ja eller nej till den.

Texten på förstasidan dök upp först när de antagligen började få massmeddelanden härifrån bl.a att de missat att informera oss i tid.
De förväntar nog sig att tillräckligt många inte läser dokumenten/notifieringen på sidan i tid och blir tvungna att betala den mån 4. Man undanhåller helt enkelt informationen så ott det går.

Om du kollar avbetalningsplanen på sidan så syns dessa kostnader inte med på fjärde månad och framåt.

Som att skicka ett spam mejl till 5000 personer, räcker med at 1-2 är dumma nog så tjänar de pengar på detta av att inte informera det finstilta.

Du skulle inte sett det om du inte sett dokumentet på sidan eller grävt ner dig i länken på förstasidan. De har inte aktivt skickat ut ett mejl till dig eller informerat om detta i deras egen brevlåda på deras sida.

Senast ändrad:
Problemet är ju inte låneskyddet självt, utan att de inte informerat oss om den. Detta ska ha gjorts innan den hamnar/kopplats till oss så vi kan tacka ja eller nej till den.

Texten på förstasidan dök upp först när de antagligen började få massmeddelanden härifrån bl.a att de missat att informera oss i tid.
De förväntar nog sig att tillräckligt många inte läser dokumenten/notifieringen på sidan i tid och blir tvungna att betala den mån 4. Man undanhåller helt enkelt informationen så ott det går.

Om du kollar avbetalningsplanen på sidan så syns dessa kostnader inte med på fjärde månad och framåt.

Som att skicka ett spam mejl till 5000 personer, räcker med at 1-2 är dumma nog så tjänar de pengar på detta av att inte informera det finstilta.

Du skulle inte sett det om du inte sett dokumentet på sidan eller grävt ner dig i länken på förstasidan. De har inte aktivt skickat ut ett mejl till dig eller informerat om detta i deras egen brevlåda på deras sida.
Helt enig jag hade förmodligen inte sett det om jag inte varit med här faktiskt. Det är riktigt jävla fult. Men dom verkar köra en hel del fulspel.

Helt enig jag hade förmodligen inte sett det om jag inte varit med här faktiskt. Det är riktigt jävla fult. Men dom verkar köra en hel del fulspel.
Kollade bara av rent intresse upp banken på Trustpilot då jag kollade annat, Enbart därför Jag började gräva runt på deras sida och såg dokumentet.
Så ren tur här med, men passade på att försöka dela med mig av fyndet med så många som möjligt, så ingen behöver få chocken sen 4 månader senare.

Att det finns en lag som tillåter att de får göra så här är ju helt sjukt, men tror också den lagen säger luddigt att de då också måste informera kunden om detta, vilket de gjort halvt osynligt och luddigt där det syns, men EJ aktivt.
Och avtalet har skapats före innan det ens fanns en chans att ta del av det påtvingade avtalet som du 'fritt kan säga upp' OM du känner till att det ens existerar. :thinking:

Någon som vet vad Lunar hade för namn registrerat som autogiro?

På kontohistoriken ligger dem under Lendify, men det är inget jag hittar i min autogirolista och kan stänga av.

Någon som vet vad Lunar hade för namn registrerat som autogiro?

På kontohistoriken ligger dem under Lendify, men det är inget jag hittar i min autogirolista och kan stänga av.
Det var en bra fråga, hittar inte det heller i min bank (Swedbank) .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp