Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

LUNAR flyttar till Morrow Bank

Har själv dåliga erfarenheter av Morrow Bank då jag hade deras Flexibla lån för ett tag sedan. Visade sig att jag betalade över 1 år utan att amortera något alls på skulden. Detta trots att säljaren hade informerat något helt annat. Hörde iallafall av mig till min gamla kontakt på Collector som hjälpte mig med att flytta lånet, även till lägre ränta och månadskostnad. Låneförmedlare har inte alls funkar för mig utan rekommenderar isåfall att ringa direkt till olika banker. Just med Collector tar kundtjänst ofta lång tid. Men testa ring deras låneavdelning direkt. Nummer är 031-315 02 81, mellan 08-17 brukar dem svara snabbt och kunna räkna på ett förslag utan UC. Tror dem bjuder på uppläggningsavgift etc också om man kontaktar direkt! Kan vara värt att testa se om dem kan ta över lånet till bättre ränta. Skadar inte att prata som sagt

Har själv dåliga erfarenheter av Morrow Bank då jag hade deras Flexibla lån för ett tag sedan. Visade sig att jag betalade över 1 år utan att amortera något alls på skulden. Detta trots att säljaren hade informerat något helt annat. Hörde iallafall av mig till min gamla kontakt på Collector som hjälpte mig med att flytta lånet, även till lägre ränta och månadskostnad. Låneförmedlare har inte alls funkar för mig utan rekommenderar isåfall att ringa direkt till olika banker. Just med Collector tar kundtjänst ofta lång tid. Men testa ring deras låneavdelning direkt. Nummer är 031-315 02 81, mellan 08-17 brukar dem svara snabbt och kunna räkna på ett förslag utan UC. Tror dem bjuder på uppläggningsavgift etc också om man kontaktar direkt! Kan vara värt att testa se om dem kan ta över lånet till bättre ränta. Skadar inte att prata som sagt
Är exakt det jag har. Rekommenderar ingen. Mycket dyrt.

Men vi som blir övertagna från lunar har ju den räntan med oss? Det blir vän ingen skillnad..
Borde vara samma precis. Sen vet man inte hur dem gör i framtiden. Tänker mer att det säger en del om Morrow som bank, känns som oseriös aktör. Endast min uppfattning

Loggade in på mina sidor. I och mitt lån har höjts med 3399 spänn

någon annan som har fått det?

Betalde inget, mitt är detsamma, men de skriver -19 kr Avgift.
Tror dock jag avverkat räntedelen via Lunar redan.

Senast ändrad:
Nu ser jag också att faktura inkommit och man har lagt på månadsränta. :thinking:

Nu ser jag också att faktura inkommit och man har lagt på månadsränta. :thinking:
Ja och någon avgift på 19:-.
Lyckades få samlingslån hos Collector så nu är Morrow Bank ett minne blott.
Men fy vad dålig service Morrow Bank har. Skickade ett mail för att få slutlösen (via brevlådan när man är inloggad). Efter 6 dagar fick jag nog och ringde upp dem.
Då fick jag summan.
Så om ni ska slutlösa lånet, ring dem. Annars tickar det ränta medans man får vänta på svar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp