Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lumify hotar med kronofogden

Känns som lånet kan ha ökat rejält ja och det är min stora skräck ifall jag skulle släppa mitt lån. Har 18k hos dom just nu och kan kanske betala enligt planen kommande månader
Känns som lånet kan ha ökat rejält ja och det är min stora skräck ifall jag skulle släppa mitt lån. Har 18k hos dom just nu och kan kanske betala enligt planen kommande månader
Förmodligen. Men det är väl det ända sättet ändå. Kan inte betala dem 9000kr i månaden. Är rädd för att varje inkasso ärende är ett steg närmare fogden. Samtidigt är jag lättad då jag ser att skulden minskar överallt när det ligger hos inkasso.

Förmodligen. Men det är väl det ända sättet ändå. Kan inte betala dem 9000kr i månaden. Är rädd för att varje inkasso ärende är ett steg närmare fogden. Samtidigt är jag lättad då jag ser att skulden minskar överallt när det ligger hos inkasso.
Har ditt lån gått vidare till inkasso ännu?

Har ditt lån gått vidare till inkasso ännu?
Nej, jag har fortfarande inte fått någonting. Jag fattar ingenting, den 23/9 skulle den gått direkt till inkasso sa dem. Vill ju gärna få detta överstökat med avbetalningsplan och allt. Undrar varför det dröjer.

Nej, jag har fortfarande inte fått någonting. Jag fattar ingenting, den 23/9 skulle den gått direkt till inkasso sa dem. Vill ju gärna få detta överstökat med avbetalningsplan och allt. Undrar varför det dröjer.
Jättekonstigt. Men dom har iaf slutat ringa/meddela dig och så hela tiden?

Jättekonstigt. Men dom har iaf slutat ringa/meddela dig och så hela tiden?
Ja, dem har låtit mig vara i fred ett par veckor nu. 27/9 fick jag ett mejl om att mitt ärende skulle gå vidare till inkasso. Det känns ju dock som att dem drar ut på det orimligt mycket? Det är ändå 16/10 idag och det skulle ha gått vidare den 23/9 enligt dem.

Ja, dem har låtit mig vara i fred ett par veckor nu. 27/9 fick jag ett mejl om att mitt ärende skulle gå vidare till inkasso. Det känns ju dock som att dem drar ut på det orimligt mycket? Det är ändå 16/10 idag och det skulle ha gått vidare den 23/9 enligt dem.
Ja det låter väldigt konstigt.
Mitt skulle varit betalt i slutet av augusti och de har sagt att de ska skicka vidare. De har ringt en del i början av september och oktober. Slutet av månaden har jag fått ett sms att jag måste betala!

Mitt lån hos Lumify blev skulle bli uppsagt 24/9 efter cirka 4 månader obetalt. Fick brev från Gothia inkasso i början av denna vecka. Så det verkar ta ett par veckor den uppsägningsdatumet. Observera att jag fick fysiskt brev trots att jag har Kivra. Så har du post till annan adress så är det troligen förklaringen.

Mitt lån hos Lumify blev skulle bli uppsagt 24/9 efter cirka 4 månader obetalt. Fick brev från Gothia inkasso i början av denna vecka. Så det verkar ta ett par veckor den uppsägningsdatumet. Observera att jag fick fysiskt brev trots att jag har Kivra. Så har du post till annan adress så är det troligen förklaringen.
Har du fått någon avbetalningsplan av Gothia?

Har du fått någon avbetalningsplan av Gothia?
Har skuld på 20k. Fick avbetalningsplan på 1000kr/månad i 6 månader, sedan höjning. De var väldigt enkla mot mig. Chattade med dem på deras hemsida och skrev att jag var sjukskriven och kunde betala Max 1000kr till en börjar. De gick med på det direkt som tur var. Hört andra ha en annan upplevelse

Jag har både Kivra och post hem. Det har fortfarande inte kommit någonting. Försökte logga in på deras sida men dem kunde inte hitta mitt personnummer.
skönt att du fick en bra plan. Jag har tänkt mig något liknande till en början.
Hoppas att dem är mig lika tillmötesgående.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp