Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lumify hotar med kronofogden

I själva verket är det vi som är "psykopaterna" som tar dessa skitlån inte bara en utan flera gånger om. Ingen "normal" människa skulle ta såna lån. Men är man utsatt så är man! Förhoppningsvis hittar vi en väg ut ur skuldfällan och aldrig mer behöver ta såna lån som inte bara har ockerräntor men som även terroriserar en med samtal och sms om man är sen.
Dyrbar läxa för många av oss!
Ja du har rätt men lite synd är det att att vi "psykopater" som redan är desperata sitter i skiten kan ta såna lån. Men men det är vad det är. Ska bli skönt bli av med det där iallafall :)

Nä, betalar man direkt när lönen kommer så hinner de inte lägga på påminnelseavgiften. Samma om man har autogiro, kan de inte dra 24,25 så drar de 26
Ganska oroväckande endå för mig börja dom 3 dagar innan det skulle betalas att skicka sms varje dag att snart ska det betalas.. innan ens förfallodatum var.

Det sjuka är att månadsbetalningen ska vara inne 24e och lönen kommer 25 varje månad. Då tillkommer väl en sjuk påminnelseavgift?
Beror nog på när du betalar, jag betala in en avgift minsta den 10/7 Ist för 25/7 och då blev nästa förfallodag 11/8.

Ja du har rätt men lite synd är det att att vi "psykopater" som redan är desperata sitter i skiten kan ta såna lån. Men men det är vad det är. Ska bli skönt bli av med det där iallafall :)
Det är tyvärr de enda lånen vi blir godkända för och innan man vet ordet av så har man hamnat i den onda spiralen av lån och det är inte lätt att ta sig ur.

Det är tyvärr de enda lånen vi blir godkända för och innan man vet ordet av så har man hamnat i den onda spiralen av lån och det är inte lätt att ta sig ur.
Ja så är det högre risk för dom = sämre villkor för oss. Förståeligt egentligen, men dom där förlängningsavgift eller typ via contos månads avgift 370 kr för nått administrativt, det köper jag inte helt sjukt att det får va så. Fine dåliga räntor det är
Helt förståeligt men det andra tycker jag är
Hel sjukt .

Sen fattar jag ej är försenad hos lumify 22 dagar och redan fått inkasso avgift på 180!? Men står ej det gått till inkasso. Samt så kan jag betala lägsta 2900 Ist för hela. Lite snurrigt måste jag säga.

Bästa botemedlet är att inte låna av dessa banditer överhuvudtaget. Rekommenderar alla att tänka ett extra varv innan ni lånar av dessa.
Men många är i ju i en pressad situation och då gör man oftast desperata beslut. Tror ingen frivilligt egentligen vill låna från dessa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp