Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
I denna tråd på knappt 40 inlägg skulle färre än 5 bli kvar. Det finns ju tydliga frågor och det är knappt det blivit svar på dessa än. Om någon varit med om liknande med nordax/lowell tex
Ibland undrar jag vart du vill komma med dina inlägg som någon var inne på tidigare.
Du vill dumförklara folk här snarare än att hjälpa dem känns det som många gånger.
Om du nu vann priset som årets mest kunniga medlem, sägs vara en av forumets mest hjälpsamma medlemmar och bla bla... eller vad det nu var så kan du väl dela med dig av din kunskap och inte din dryghet....det hjälper ingen. Folk har det redan tufft som dom har det. Det sista dom behöver är då en pekpinne som du, skärpning!

Eller kan ju merparten av folk på detta forum ta av sig offerkoftan. Det är ju inte inkassobolagen som satt personerna härinne i den position dom är i…. Det gnölas som fan om man inte får som man vill med inkassobolagen och det är sååååå hemskt synd att man inte får betala det man vill. Näää så kan det ju va faktiskt om man nu frångått första lånets avtal. Det finns alltid två sidor på ett mynt även för folk som hamnar hos inkasso.

Eller kan ju merparten av folk på detta forum ta av sig offerkoftan. Det är ju inte inkassobolagen som satt personerna härinne i den position dom är i…. Det gnölas som fan om man inte får som man vill med inkassobolagen och det är sååååå hemskt synd att man inte får betala det man vill. Näää så kan det ju va faktiskt om man nu frångått första lånets avtal. Det finns alltid två sidor på ett mynt även för folk som hamnar hos inkasso.
Fast vänta lite nu en sekund va?
Ingen har väl sagt att det är någon annans fel. Om du inte förstod det så börjar folk bli trötta på att @Lasseman ständigt kommer med dryga kommentarer som stjälper snarare än hjälper ts eller övriga.
Vad har det ens att göra med att man gråter ut? Läs om igen i tråden så kanske det går upp för dig.

Fast vänta lite nu en sekund va?
Ingen har väl sagt att det är någon annans fel. Om du inte förstod det så börjar folk bli trötta på att @Lasseman ständigt kommer med dryga kommentarer som stjälper snarare än hjälper ts eller övriga.
Vad har det ens att göra med att man gråter ut? Läs om igen i tråden så kanske det går upp för dig.
Han kommenterar väl mest med samma uttryck som övriga gnällfisar härinne? Det är ok och skriva som man vill om man är hos inkasso men inte för dom andra? Är Lowell maffia? Jaa kanske det men då är merparten det härinne också, förstår att Lasseman kör ironi på allt gnäll och ”tycksyndommig” härinne.

Han kommenterar väl mest med samma uttryck som övriga gnällfisar härinne? Det är ok och skriva som man vill om man är hos inkasso men inte för dom andra? Är Lowell maffia? Jaa kanske det men då är merparten det härinne också, förstår att Lasseman kör ironi på allt gnäll och ”tycksyndommig” härinne.
Jaja försvara någon som sätter sig på andra du och trycker ner folk som redan mår dåligt. Om du tycker det är ett okej beteende så visst varsågod, valet är ditt.
Jag tänker då inte tillhöra en av dem iallafall. Folk har det redan tufft som jag sagt, ska man bara ge dem svaret : skyll dig själv att du hamnade där då?
Forumet är ju till för att hjälpa varandra och diskutera och komma med tips och förslag hur alla vi skuldsatta ska kunna ta oss vidare på bästa sätt, då är det direkt olämpligt med dryga kommentarer som gör folk irriterade och/eller ledsna och för den delen olämpligt att som du sitta och försvara sådant snack/beteende. För övrigt tycker jag merparten här faktiskt har bra ton, hjälper varandra och försöker komma med förslag och lösningar. Men folk drar sig nog snart för att göra inlägg eller vända sig till det här forumet för att få hjälp med sina problem när de ser hur vissa av er beter sig....
Skärp dig.

Senast ändrad:
Jaja försvara någon som sätter sig på andra du och trycker ner folk som redan mår dåligt. Om du tycker det är ett okej beteende så visst varsågod, valet är ditt.
Jag tänker då inte tillhöra en av dem iallafall. Folk har det redan tufft som jag sagt, ska man bara ge dem svaret : skyll dig själv att du hamnade där då?
Forumet är ju till för att hjälpa varandra och diskutera och komma med tips och förslag hur alla vi skuldsatta ska kunna ta oss vidare på bästa sätt, då är det direkt olämpligt med dryga kommentarer som gör folk irriterade och/eller ledsna och för den delen olämpligt att som du sitta och försvara sådant snack/beteende. För övrigt tycker jag merparten här faktiskt har bra ton, hjälper varandra och försöker komma med förslag. Men folk drar sig nog snart för att göra inlägg eller vända sig till det här forumet för att få hjälp med sina problem när de ser hur vissa av er beter sig....
Skärp dig.
Det är fortfarande OK att skriva och bete sig illa då bara man har inkasso i hasorna och mår dåligt…?

Det är fortfarande OK att skriva och bete sig illa då bara man har inkasso i hasorna och mår dåligt…?
Nej, när påstod någon det?
Men nu diskuterade jag att man faktiskt kan ha en trevlig ton. Jag har varit medlem på forumet i över 2 år och kan säga att jag redan från start i flera andra trådar faktiskt många gånger förvånats över hur folk kunnat stå ut med Lassemans kommentarer, då dessa kommentarer många gånger (men absolut inte alla gånger) tenderar till att ha en dryg/trist/anklagande framtoning.

Någon måste faktiskt säga som det är också alla kan inte klaga på inkasso och att allt funkar fel och alla bara håller med.. sen finns det kanske olika sätt att säga det på men rubriken: Lowell Sveriges största maffia. Man får kanske räkna med att man får lite ironi i svaren när man lägger upp en sån rubrik när man faktiskt får skylla sig själv lite att man väntat 2 veckor på att ringa när det skulle vara betalat efter några dagar.

Någon måste faktiskt säga som det är också alla kan inte klaga på inkasso och att allt funkar fel och alla bara håller med.. sen finns det kanske olika sätt att säga det på men rubriken: Lowell Sveriges största maffia. Man får kanske räkna med att man får lite ironi i svaren när man lägger upp en sån rubrik när man faktiskt får skylla sig själv lite att man väntat 2 veckor på att ringa när det skulle vara betalat efter några dagar.
Självklart. Men det är inte första gången jag ser att Lasseman kommenterar drygt och förmodligen inte sista gången heller.
Så det är nog fler trådar än bara denna.....

Det är skillnad på att uttrycka sig och vara dryg/ironisk. Jag förstår att man tröttnar på gnäll och tyck synd om mig för det gör även jag ibland men man behöver inte vara översittare och arrogant för det.
Är man moderator så kan jag tycka att man är den som mest av alla ska hålla god ton.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp