Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Håll diskussionen till ämnet då..

Eller kan ju merparten av folk på detta forum ta av sig offerkoftan. Det är ju inte inkassobolagen som satt personerna härinne i den position dom är i…. Det gnölas som fan om man inte får som man vill med inkassobolagen och det är sååååå hemskt synd att man inte får betala det man vill. Näää så kan det ju va faktiskt om man nu frångått första lånets avtal. Det finns alltid två sidor på ett mynt även för folk som hamnar hos inkasso.
Lol jisses…

Någon måste faktiskt säga som det är också alla kan inte klaga på inkasso och att allt funkar fel och alla bara håller med.. sen finns det kanske olika sätt att säga det på men rubriken: Lowell Sveriges största maffia. Man får kanske räkna med att man får lite ironi i svaren när man lägger upp en sån rubrik när man faktiskt får skylla sig själv lite att man väntat 2 veckor på att ringa när det skulle vara betalat efter några dagar.
Varför? Dom är ju kriminella? Vad fan tror folk?

Well, that escalated quickly...

Fick vår skuld från Nordax till lowell inkasso 17jan och de bad vi hade 7dagar att betala 317000kr inom 6dagar annars blir det fogden. Ringde direkt och först fick jag pratat med en trevlig rådgivare om avbetalningsplan först sa de 5000kr i månaden var minsta i månaden nordax gick med på, men vår ekokomi tillät inte så vi frågade om 2800 istället och det skulle han kolla upp och ge svar inom par dagar. Men sen ringde jag dem 1februari då de aldrig hörde av sig så ringde jag igen då hade de sagt att nordax ansog avbetalningsplan inte var aktuellt och ville gå vidare till KF men jag sa att vi kunde gå med på 5000 som de först erbjöd, men nä de sa att det inte gick med på det. Så jävla underligt hur kan de först erbjuda sen pissa på en????. Ringde nordax och stämde av dem om det verkligen stämde och då sa de att de hade inte hand om det längre att det lowell som vi ska prata med men samtidigt frågade jag dem om de verkligen erbjöd en avbetalningsplan eller hade get klartecken till fogden men de sa att de inte hade som helst uppgifter alls om nåt av dem att de aldrig hört av sig. Får verkligen inkasso ljuga för att driva in pengar??? Rena maffia och uppkäftiga och otrevliga som fan har allt inspelat så bevis finns. Hur kan man påstå ett och den andra helt annat??? Har nån erfarenhet om nåt liknade med Lowell, Nordax eller med nåt annat på det sättet vi blev utsatta för???.
Jag gjorde så här..dom skickade ett krav på 39.000 kr sen 1994...jag sa att detta är preskiberat..och dom drog en vals..jag pluggade som fan på lagar..är det ett konsument lån?. I så fall 3 år...om inte 10 år...låt det gå till fogden..ja du får betalningsanm..men du får en bra avbetalningsplan om du vill..dom kommer aldrig att skicka det till fogden..det kostar dom pengar..och fogden kan över skriva av det om du överklagar..kan göras enkelt på deras sidor...jag skulle kunna råda er med om jag hade alla uppgifter..men Svea inkasso skrev av 85.000 kr för mig..nu har jag bara lowell med..efter jag rådfråga med fogden sa dom att på lowell var det lite vilda västern..men lycka till

Jag gjorde så här..dom skickade ett krav på 39.000 kr sen 1994...jag sa att detta är preskiberat..och dom drog en vals..jag pluggade som fan på lagar..är det ett konsument lån?. I så fall 3 år...om inte 10 år...låt det gå till fogden..ja du får betalningsanm..men du får en bra avbetalningsplan om du vill..dom kommer aldrig att skicka det till fogden..det kostar dom pengar..och fogden kan över skriva av det om du överklagar..kan göras enkelt på deras sidor...jag skulle kunna råda er med om jag hade alla uppgifter..men Svea inkasso skrev av 85.000 kr för mig..nu har jag bara lowell med..efter jag rådfråga med fogden sa dom att på lowell var det lite vilda västern..men lycka till

Det blir lite enklare att läsa om du inte lägger in 2 punkter här och där.

Det går inte att överklaga ett föreläggande, det går bara att bestrida och det blir då inte överskrivet/över skrivet, utan i så fall avskrivet, om inte sökande begär att det ska lämnas till domstol.

Jag har skuld 150 000kr dem kraver betala 15700kr varje månad , jag har 18900kr inkomst .
de hotar mig med kronofogden, har någon tips ?

Jag har skuld 150 000kr dem kraver betala 15700kr varje månad , jag har 18900kr inkomst .
de hotar mig med kronofogden, har någon tips ?
Säg till dem vad du som mest kan betala. De är tyvärr inte skyldiga att gå med på någon avbetalningsplan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp