- Meddelanden
- 188
- Mottagna reaktioner
- 146
- Poäng
- 317
Har haft samma summa där från Nordax. De är hjärtlösa tycker jag!Fick vår skuld från Nordax till lowell inkasso 17jan och de bad vi hade 7dagar att betala 317000kr inom 6dagar annars blir det fogden. Ringde direkt och först fick jag pratat med en trevlig rådgivare om avbetalningsplan först sa de 5000kr i månaden var minsta i månaden nordax gick med på, men vår ekokomi tillät inte så vi frågade om 2800 istället och det skulle han kolla upp och ge svar inom par dagar. Men sen ringde jag dem 1februari då de aldrig hörde av sig så ringde jag igen då hade de sagt att nordax ansog avbetalningsplan inte var aktuellt och ville gå vidare till KF men jag sa att vi kunde gå med på 5000 som de först erbjöd, men nä de sa att det inte gick med på det. Så jävla underligt hur kan de först erbjuda sen pissa på en????. Ringde nordax och stämde av dem om det verkligen stämde och då sa de att de hade inte hand om det längre att det lowell som vi ska prata med men samtidigt frågade jag dem om de verkligen erbjöd en avbetalningsplan eller hade get klartecken till fogden men de sa att de inte hade som helst uppgifter alls om nåt av dem att de aldrig hört av sig. Får verkligen inkasso ljuga för att driva in pengar??? Rena maffia och uppkäftiga och otrevliga som fan har allt inspelat så bevis finns. Hur kan man påstå ett och den andra helt annat??? Har nån erfarenhet om nåt liknade med Lowell, Nordax eller med nåt annat på det sättet vi blev utsatta för???.
Nu har jag lyckats att betala mina (3) skulder jag haft där med annat lån. Men då jag hade 1 skuld med 1400 kr kvar (då räntan tickat efter inbetalt belopp) samt 980kr på skulden som även låg hos kfm (betalade till kfm och fick rätt summa av kfm men trots det ville Lowell ha 980 till.
Jag bad dem avskriva dessa belopp med ett stort nej, skulden skulle in i sin helhet.
Jag ifrågasatte då kfm angett summan...men de slingrade sig något oerhört.
Jag AVSKYR Lowell.
Därefter Gothia...som också är sjukt hårda och rent av som Lowell, hjärtlösa.
På tredje plats kommer Alektum...
Däremot Svea och Modhi...
De har varit så snälla och förstående och är väldigt tacksam över hur de bemött mig