- Meddelanden
- 2 322
- Mottagna reaktioner
- 830
- Poäng
- 777
Saxar ur de villkor som bigbank har på sin hemsida
"7. DRÖJSMÅLSRÄNTA 7.1. Om Kredittagaren inte betalar en del av Kreditbeloppet, Ränta och eller annan kostnad i tid skall Kredittagaren betala dröjsmålsränta på det utestående beloppet till dess betalning sker. Dröjsmålsränta uppgår till 24 % per år."
Så det verkar som att den ränta som gäller nu är den ränta ni avtalat om att den ska gälla, förutsatt att det inte såg annorlunda ut i tidigare villkor, denna upplaga är från mars förra året.
Intressant, jag hittade en annan avtalstext när jag googlade:
"7. DRÖJSMÅLSRÄNTA 7.1. Om Kredittagaren inte betalar en del av Kreditbeloppet, Ränta och eller annan kostnad i tid skall Kredittagaren betala dröjsmålsränta på det utestående beloppet till dess betalning sker. Dröjsmålsränta uppgår till Räntan plus fem (5) procentenheter per år." https://www.bigbank.se/content/uploads/2016/09/Allmanna_villkor_for_BIGBANK_AS_Sverige_filial-2.pdf
Texten jag hittade är aktuell om lånet tagits mellan 2016-04-05 och 2017-03-09, sen verkar det Lasseman citerade vara det som gäller nu. Viktigt att trådskaparen kollar upp vad exakt de har avtalat om för dröjsmålsränta, men det verkar mindre troligt att BigBank misstagit sig.
Senast ändrad: