Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lindorff - brev om denuntiation

Saxar ur de villkor som bigbank har på sin hemsida
"7. DRÖJSMÅLSRÄNTA 7.1. Om Kredittagaren inte betalar en del av Kreditbeloppet, Ränta och eller annan kostnad i tid skall Kredittagaren betala dröjsmålsränta på det utestående beloppet till dess betalning sker. Dröjsmålsränta uppgår till 24 % per år."

Så det verkar som att den ränta som gäller nu är den ränta ni avtalat om att den ska gälla, förutsatt att det inte såg annorlunda ut i tidigare villkor, denna upplaga är från mars förra året.

Intressant, jag hittade en annan avtalstext när jag googlade:
"7. DRÖJSMÅLSRÄNTA 7.1. Om Kredittagaren inte betalar en del av Kreditbeloppet, Ränta och eller annan kostnad i tid skall Kredittagaren betala dröjsmålsränta på det utestående beloppet till dess betalning sker. Dröjsmålsränta uppgår till Räntan plus fem (5) procentenheter per år." https://www.bigbank.se/content/uploads/2016/09/Allmanna_villkor_for_BIGBANK_AS_Sverige_filial-2.pdf

Texten jag hittade är aktuell om lånet tagits mellan 2016-04-05 och 2017-03-09, sen verkar det Lasseman citerade vara det som gäller nu. Viktigt att trådskaparen kollar upp vad exakt de har avtalat om för dröjsmålsränta, men det verkar mindre troligt att BigBank misstagit sig.

Senast ändrad:
Systemet är uppbyggt på sätt att när man väl faller ska det inte gå att resa sig igen.

Det är fritt fram att våldta människor som drabbas av ekonomiska bekymmer!

Vi är inte värda ett piss! Våra myndigheter som ska skydda oss tittar på medan vi tynar bort.

Regler som ska skydda oss är alltid otydliga, men allt som är till bolagens fördel....................... Fan ta er alla som lever på människors olycka, jag hoppas ni går en plågsam död till mötes.

Systemet är uppbyggt på sätt att när man väl faller ska det inte gå att resa sig igen.

Det är fritt fram att våldta människor som drabbas av ekonomiska bekymmer!

Vi är inte värda ett piss! Våra myndigheter som ska skydda oss tittar på medan vi tynar bort.

Regler som ska skydda oss är alltid otydliga, men allt som är till bolagens fördel....................... Fan ta er alla som lever på människors olycka, jag hoppas ni går en plågsam död till mötes.

Bästa inlägget i forumets historia.

Synd man bara kan "gilla" ett inlägg en gång...

Saxar ur de villkor som bigbank har på sin hemsida
"7. DRÖJSMÅLSRÄNTA 7.1. Om Kredittagaren inte betalar en del av Kreditbeloppet, Ränta och eller annan kostnad i tid skall Kredittagaren betala dröjsmålsränta på det utestående beloppet till dess betalning sker. Dröjsmålsränta uppgår till 24 % per år."

Så det verkar som att den ränta som gäller nu är den ränta ni avtalat om att den ska gälla, förutsatt att det inte såg annorlunda ut i tidigare villkor, denna upplaga är från mars förra året.

Lasseman>>>> Stort tack för för ett bra svar. Allt verkar alltså vara i sin ordning tyvärr. Det är bara bita i det sura äpplet och pynta..... Skall dock för övertygelsens skull också läsa ur de avtalsvillkor som följde med skuldebrevet i mitt specifika fall. Men det verkar ju rimligt som du anförde tidigare.

Lasseman>>>> Stort tack för för ett bra svar. Allt verkar alltså vara i sin ordning tyvärr. Det är bara bita i det sura äpplet och pynta..... Skall dock för övertygelsens skull också läsa ur de avtalsvillkor som följde med skuldebrevet i mitt specifika fall. Men det verkar ju rimligt som du anförde tidigare.
Hur har det gått för dig? Har du fått någon bra avbetalningsplan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp