Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning, släppa mina fyra jobbiga lån till KF

Kanske hellre 7 anmärkningar och betalar av allt på 2 år och sen vänta ut dom 3 åren.. kommer aldrig få bort detta annars på 2 år :)
Vad är det jag inte förstår? I min värld är det inte direkt förmånligt att välja löneutmätning framför avbetalning?

Vad är det jag inte förstår? I min värld är det inte direkt förmånligt att välja löneutmätning framför avbetalning?
Fast du kanske inte klara så många avbetalningar ? Vissa vill ha 6000 kr ibland :) lite svårt med 6-7 såna stora betalningar då :)

Fast du kanske inte klara så många avbetalningar ? Vissa vill ha 6000 kr ibland :) lite svårt med 6-7 såna stora betalningar då :)
Jaha, men det lät som om du hade 4 större och några betydligt mindre och ett utrymme på drygt 14000 plus eventuell skattejämkning.

Jaha, men det lät som om du hade 4 större och några betydligt mindre och ett utrymme på drygt 14000 plus eventuell skattejämkning.
Och ibland kan man göra avbetalningsuppgörelser med inkassobolagen innan man låter det gå till kfm.

Min sambo har löneutmätning på drygt 200k. Problemet är att det nästan bara dras ränta och att alla mål kostar 600 kr/år, samt lite andra avgifter för indrivning. Skulderna har snarast ökat sen utmätningen började, men om du är säker på att du kommer att kunna betala ett stort belopp och inte löper risk för inkomstbortfall inom en överskådlig framtid, så...

Några andra avgifter är det inte sålänge det inte börjar ska säljas saker

Avgifter och tillkommer på vägen till utmätning dock
Påminnelse xx kr
Inkaso 180
Ansökan bf 300
Ombudskostnad 380
Verkställighet 600 per år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp