Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning - prioritetsordning ?!

Hur menar Du...? Alla mina delgivningar verkar vara utskrivna i Luleå... Först när det blir en ”skuld att betala” som Verkställigheten 2 Malmö står som avsändare...

Det är vilket kontor som handlägger själva föreläggandet. Utskrifterna skickas ut i malmö om jag förstått rätt. Vi står inte och stoppar allt i kuvert själva

Det är vilket kontor som handlägger själva föreläggandet. Utskrifterna skickas ut i malmö om jag förstått rätt. Vi står inte och stoppar allt i kuvert själva

Ok...i get it... Svårt för oss att veta när det står ”Luleå” som avsändare, men inget konstigt då många använder olika leverantörer för olika ändamål..som vi t.ex, som anlitar extern leverantör för inskanning av våra 100.000tals fakturor... och Ni som skickar ut filer med delgivningar för kuvertering och utskick :)

Ok...i get it... Svårt för oss att veta när det står ”Luleå” som avsändare, men inget konstigt då många använder olika leverantörer för olika ändamål..som vi t.ex, som anlitar extern leverantör för inskanning av våra 100.000tals fakturor... och Ni som skickar ut filer med delgivningar för kuvertering och utskick :)

Och alla skuld att betala, olika beslut i löneutmätning och utmätning

Och alla skuld att betala, olika beslut i löneutmätning och utmätning

...but ofcourse... trodde dock att ”skuld att betala” skickades ut av ansvarig hos KF, men kanske även det blir tokmånga brev för enskild att hantera... :eek:
Lever fortfarande i teorin att ja typ e den ända som får dessa brev...:oops:

...but ofcourse... trodde dock att ”skuld att betala” skickades ut av ansvarig hos KF, men kanske även det blir tokmånga brev för enskild att hantera... :eek:
Lever fortfarande i teorin att ja typ e den ända som får dessa brev...:oops:

Inregistreringsteamen registrerar målen och skickar ut den där aviseringen,men genom knapptryckningar.

Nejdå, ca 4%av befolkningen eller så får breven

Inregistreringsteamen registrerar målen och skickar ut den där aviseringen,men genom knapptryckningar.

Nejdå, ca 4%av befolkningen eller så får breven

Ja vet... :p kan bara inte förlika mig med att det finns andra ”tokar” som mig... Jag ser ju inte dom i mitt dagliga liv... där alla verkar leva AMAZING liv.. :oops: De e enkom här, som jag inser att ja faktiskt inte är ensam... :(

Ja vet... :p kan bara inte förlika mig med att det finns andra ”tokar” som mig... Jag ser ju inte dom i mitt dagliga liv... där alla verkar leva AMAZING liv.. :oops: De e enkom här, som jag inser att ja faktiskt inte är ensam... :(
Har samma känsla, ibland undrar jag om vår vänskapskrets har de så ”lyxigt” som det verkar? Har man valt fel vänskapskrets? Känns som vi hamnat heeeelt fel ibland :-(
Man känner sig helt enkelt mindre värd när man hamnat i denna situationen, bortförklaringar varför man inte kan hänga med på de eller de osv.
Min bästa ursäkt har ju varit jobb, där har jag iaf inte behövt ”ljuga” ;-)
Vi är lika mycket värda det vet jag <3

Har samma känsla, ibland undrar jag om vår vänskapskrets har de så ”lyxigt” som det verkar? Har man valt fel vänskapskrets? Känns som vi hamnat heeeelt fel ibland :-(
Man känner sig helt enkelt mindre värd när man hamnat i denna situationen, bortförklaringar varför man inte kan hänga med på de eller de osv.
Ja, det är tufft och ensamt på något vis.
Att inte kunna söka lght och att få svårt att bygga upp något med en partner känns tungt.
Det är min känsla men den kanske bleknar med tiden.

Senast ändrad:

Håller delvis med Dig @Mjau 74 men ja skulle aldrig i världen vilja vara utan mina vänner...vi delar samma värderingar, samma humor, många minnen, etc etc... De e inte deras fel att jag idag sitter som jag gör...enkom mitt fel... De e som att säga att jag nu skulle bli vänsterpartist och låta andra får ta ansvar för mina dåliga val, men likväl klappar mitt hjärta för Moderaterna även då deras politik kanske inte hjälper just mig här & nu, men som sagt, de handlar om värderingar innerst inne...
...men visst, livet som skuldsatt är inte enkelt även då jag borde skämmas om jag klagade...för jag har de rätt bra likväl och det är jag innerligt tacksam över...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp