Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning - prioritetsordning ?!

Kan inte riktigt hitta svaret på min undran...
Hur är det nu med skulder inkomna till KF... i vilken ordning betalas dom av med min utmätning... är det efter storleksordning på skulderna eller är det i ordningen dom inkommer till KF?!

Jag trodde alla fick lika mycket, förutom skulder till staten som gick först. Kan ha fel.

Kan inte riktigt hitta svaret på min undran...
Hur är det nu med skulder inkomna till KF... i vilken ordning betalas dom av med min utmätning... är det efter storleksordning på skulderna eller är det i ordningen dom inkommer till KF?!
Mina får efter storleksordningen...
Du har inte så många skulder hos kfm ännu? Isf får dom ju en rejäl slant var :)

Mina får efter storleksordningen...
Du har inte så många skulder hos kfm ännu? Isf får dom ju en rejäl slant var :)

Ok... ja hade nog hoppats att dom betades av efter när de inkom till KF... :oops:
Nu blev min enskilt största skuld till Bank Norwegian en ”skuld att betala” hos KF, så då antar ja att den betalas ”av” mest på medans ”småttingarna” knappt får något alls... :(
Nu förstår jag än mer hur räntorna kommer öka lavinartat med tanke på att de mindre skulderna enkom får ”brödsmulor”...
Usch idag är ingen bra dag alls... Känner mig riktigt jäkla låg & lipig... :(

Ok... ja hade nog hoppats att dom betades av efter när de inkom till KF... :oops:
Nu blev min enskilt största skuld till Bank Norwegian en ”skuld att betala” hos KF, så då antar ja att den betalas ”av” mest på medans ”småttingarna” knappt får något alls... :(
Nu förstår jag än mer hur räntorna kommer öka lavinartat med tanke på att de mindre skulderna enkom får ”brödsmulor”...
Usch idag är ingen bra dag alls... Känner mig riktigt jäkla låg & lipig... :(
Nä tyvärr är det inte så. Men du betar ju av rätt bra på bara dom som inkommit än sålänge. Sen kommer du få ett brev från kfm varje gång ny skuld tillkommit.
Ja det där med småskulderna är hemskt, där jag mena att man ska betala dom innan löneutmätning om man kan. Jag gjorde inte det och en skuld på tusenlappen blev helt plötsligt dubbelt så stor :-( Sen får den nån enstaka krona i månaden.
Du har ju kommit långt på vägen iaf som kommit igång med din löneutmätning, kämpa på det kan bara bli bättre <3

Nä tyvärr är det inte så. Men du betar ju av rätt bra på bara dom som inkommit än sålänge. Sen kommer du få ett brev från kfm varje gång ny skuld tillkommit.
Ja det där med småskulderna är hemskt, där jag mena att man ska betala dom innan löneutmätning om man kan. Jag gjorde inte det och en skuld på tusenlappen blev helt plötsligt dubbelt så stor :-( Sen får den nån enstaka krona i månaden.
Du har ju kommit långt på vägen iaf som kommit igång med din löneutmätning, kämpa på det kan bara bli bättre <3

Tack snälla... för Dina värmande ord ! :)
Ja betraktar skulder runt 20-25000kr som småskulder... Skulder lägre än så lyckades ja ”beta” av innan utmätningen startade...
Ja, det är en extrem skörd med KF brev... Ja tycker synd om mitt brevinkast som säkert krampar varje gång brevbäraren kommer :oops: Herre min jösses, 4 brev inkommer per varje skuld som når KF... :mad: Hos dom finns iallafall inget miljötänk... Hade verkligen uppskattat om allt istället hade gått via min KIVRA...av många anledningar, som Du säkert förstår :D men inte minst, så hade allt varit samlat på ett och samma ställe... och även i Kivra, kan man ju nu signera dokument...så det hade man ju enkelt även kunnat göra med delgivningar...
Nu börjar min pärm med alla brev bli riktigt ”fet”... suck & stånk ! :(

Ja betraktar skulder runt 20-25000kr som småskulder... Skulder lägre än så lyckades ja ”beta” av innan utmätningen startade...
Ja, det är en extrem skörd med KF brev... Ja tycker synd om mitt brevinkast som säkert krampar varje gång brevbäraren kommer :oops: Herre min jösses, 4 brev inkommer per varje skuld som når KF... :mad: Hos dom finns iallafall inget miljötänk... Hade verkligen uppskattat om allt istället hade gått via min KIVRA...av många anledningar, som Du säkert förstår :D men inte minst, så hade allt varit samlat på ett och samma ställe... och även i Kivra, kan man ju nu signera dokument...så det hade man ju enkelt även kunnat göra med delgivningar...
Haha ja man får hoppas kfm kommer in i 2000-talet snart och blir lite moderna :-D

Kämpa tjejen ❤️ Det kommer otroligt mkt brev i början, sen blir det väldigt tomt i lådan och man kan andas ut lite. Håller med om Kivra, hade varit otroligt skönt att få all otrevlig post där i stället! Jag har samlat på mig genom åren en hel flyttkartong med inkassokrav och brev från KF. Den står i en garderob, jag har fan ingen aning om vart jag ska göra av skiten! Kan knappast slänga allt i papperscontainen här där jag bor, är en stor grön låda med vanligt lock, tänk vad grannarna skulle ha att prata omVad gör ni alla av era jobbiga papper..? Ska man göra sig en brasa eller är det safe att åka till en sopstation? Mals det sönder ordentligt där..?
Kram på dig, förstår att det känns jättejobbigt nu, men det kommer bli bättre!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp