Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

löneutmätning och besök från kfm

Vilket inget av det är direkt svårt att göra. Men visst, det är enklare att låta någonannan göra skitgörat.
Menar du att kfm skulle öppna låset utan låssmed? Förstår inte vart du vill komma? Ska dom bli kriminella tycker du....?

Kan skuldsaneringen också agera på liknande sätt o bara gå in?

Lite update- Pratade med kf och de sa att jag har missat att skicka 1 papper och de har skickat den till fel address!hahaha!Att de ska inte komma igen eftersom har redan löneutmätning på gång och skulden har sänkat bra inom 2 månader..

Det är så också att min arbetsgivare har redan dra ut den summan för löneutmätning (för 2 månader nu) men de har inte betalat den än till kronofogden.tsk tsk tsk!

Står så här i Utsökningsbalken
1981:774 KF kommer med andra ord inte att komma hem till någon innan personen i fråga blivit underrättad om det.
Sedan om personen struntar i breven eller samtalen är en helt annan sak.
Och sedan att det finns domslut på att det är bråttom är också en annan sak

Det där ser inte ut som utsökningsbalken

Stämde inte här iaf... vi hade inte blivit underrättade om något besök. Jag frågade ändå för jag sov när dom kom för jag jobbar natt men svaret var att man ska inte kunna gömma undan saker om man vet dom ska komma... :-/

Att åka på vinst och förlust och kolla om någon är hemma behöver man inte avisera om. Det är i fall man ska in i bostaden utan avisering och ingen är hemma som det är speciella bestämmelser kring. Att utmäta och hämta fordon som står utomhus behöver man inte avisera om heller.

Usch och fy vad hemskt... Det bör ju vara i det närmsta man kan komma känslan av ett regelrätt husinbrott... Tänk att komma hem efter arbetet en dag och få vetskap om att någon har varit inne i ens bostad och "snokat runt" utan att man själv varit där... Ett direkt integritets kränkande beteende må jag säga !
Jag har all respekt för att KF eventullt vill komma oanmälda, men att dom ges rätten att bara traska in utan att vederbörande är hemma är direkt AVSKYVÄRT !!!!
Min fråga är NU: händer det att KF även kommer till ens arbete och beordrar en hem för att oförberett titta igenom ens hem?

Finns inget lagstöd för kfm jag kan komma på för att berodra någon hem från jobbet.
Att ringa och berätta att man är på plats och höra vilka möjligheter personen har att komma är ju möjligt. En poäng med att komma oanmäld är att inte sakerna man tror går att utmäta ska råka försvinna.

Utredningen görs nog innan skuldsanering om jag förstått det rätt...?

Ibland. Har sett flera där man inte ens hunnit utreda löneutmätning innan skuldsanering inleds i några fall har det framkommit att dom har både bosradsrätter och fastigheter med övervärden men det är inget vi kan påverka.

Efter inledande får inget verkställas och skuldsaneringsfolket sitter på sina kontor om dagarna. Aldrig ut.

Måste kolla med er mer vetande..:) jag har dispositions rätt till min mors konto...trot eller ej jag betalar alla hennes räkningar men när jag får löneutmätning kan jag fortsätta betala hennes räkningar då eller mäts hennes konton ut då oxå?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp