Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

löneutmätning och besök från kfm

Jag hör vad Du säger & köper resonemanget om att KF bara gör sitt arbete, men jag förstår oxå den extremt utsatthet/maktlöshet och inte minst extremt förnedrande känsla det måste infinna sig hos den drabbade... Någonstans måste det väll finnas en nivå på hur långt den personliga sfären får kränkas...tänker/undrar jag?!
Nu har jag ju inte påstått att dom rotar runt i byrålådor för det vet jag inget om, men som jag skrev så räcker det att dom kommer innanför dörren så känner man sig ganska kränkt kan jag säg... Man ska förklara för sina/sitt barn vad dom personerna går runt i huset för osv.
Jag valde inte att bli spelmissbruket men konsekvenserna drabbar mina/mitt barn och min man, vare sig man vill eller ej.
Det positiva efter besöket var att jag kände lättnad, vi satt och prata en lång stund om skulderna, vårt tänk kring det hela. Så även om det är jobbigt med hembesök gör det en nog starkare i slutändan!

Det räcker med att dom kommer hem och man har barn som undrar vilka dom är, been there Done that!

Det är det jag menar det borde kunna skötas på ett bättre sätt så barn inte blir indirekt inblandade. Man borde kunna avgöra på dom uppgifter man har att det inte handlar om folk som gömmer förmögenheter, boka en tid då barn inte är hemma om man vill så.

Nu har jag ju inte påstått att dom rotar runt i byrålådor för det vet jag inget om, men som jag skrev så räcker det att dom kommer innanför dörren så känner man sig ganska kränkt kan jag säg... Man ska förklara för sina/sitt barn vad dom personerna går runt i huset för osv.
Jag valde inte att bli spelmissbruket men konsekvenserna drabbar mina/mitt barn och min man, vare sig man vill eller ej.
Det positiva efter besöket var att jag kände lättnad, vi satt och prata en lång stund om skulderna, vårt tänk kring det hela. Så även om det är jobbigt med hembesök gör det en nog starkare i slutändan!

Jag förstår exakt vad Du menar... så no worries ! Det var enkom en reflektion över själva tillvägagångssättet som jag hade synpunkter på.. Sen har jag förstått att de anställda på KF besitter en stor portion medmänsklighet och förstår själva den utsatthet som människan bakom skulderna besitter...
Jag tror inte man blir långvarig på KF annars... Som med allting, det krävs att båda parter gör sin del... :)

Det är det jag menar det borde kunna skötas på ett bättre sätt så barn inte blir indirekt inblandade. Man borde kunna avgöra på dom uppgifter man har att det inte handlar om folk som gömmer förmögenheter, boka en tid då barn inte är hemma om man vill så.
Det kan ju va så att med stora skulder kan du ha köpt massor av dyra saker, det är ju det kfm inte vet tyvärr. Det verkade va ganska vanligt om jag förstod det hela rätt. Jag har iaf vatt ärlig till mitt barn hur det ligger till, dom förstår ju ändå nånstans att nåt är fel. Och min dotter öppnade dörren en gång när en delgivningsman stod utanför och ville ha en underskrift, hon undrade såklart vad det var för en tjomme och då sa jag som det var. Sanningen svider men det gör lögner också :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp