Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

löneutmätning och besök från kfm

Alltså ni som haft folk hemma som försökt utmäta egendom.
Om nu dom gör det på min sambo, hur fan ska dom veta vad som är mitt och vad som är hennes?
Exempelvis datorn,TV:n, köksutrustning, Soffa, 2 olika högtalare finns.
Av det jag kommer på spontant.

Allt anses tillhöra gäldenären om ni inte kan bevisa motsatsen.

Hur ska jag kunna bevisa motsatsen?

Hur ska jag kunna bevisa motsatsen?

Ingen aning, men så länge du inte kan det så anses allt tillhöra gäldenären när man bor i sambo/parförhållande etc.
Om du däremot bor med din bror eller hemma hos mamma så är det kronofogden som ska bevisa att grejorna är dina.

Mm det tänker jag oxå på....Min son har tex en Apple dator som jag köpt åt honom av min kollega för 2 år sedan..den är det ända jag kommer på att vi har hemma som är något av värde...men den är inte min o skulle den varit min så hade jag sålt den faktiskt...Ska man behöva gömma grejer hemma? Sen tyckte jag mej läsa här någonstans att KFM kan gå in i tex min lägenhet fast jag inte är hemma?!? Är det sant?

Mm det tänker jag oxå på....Min son har tex en Apple dator som jag köpt åt honom av min kollega för 2 år sedan..den är det ända jag kommer på att vi har hemma som är något av värde...men den är inte min o skulle den varit min så hade jag sålt den faktiskt...Ska man behöva gömma grejer hemma? Sen tyckte jag mej läsa här någonstans att KFM kan gå in i tex min lägenhet fast jag inte är hemma?!? Är det sant?

Hur gammal är sonen?
Ja det är sant.

Min son är 18 år fyllda..Oj läskigt...att ni/de går in ändå..rotar ni runt oxå? Är det vanligt att ni går in utan att nån är hemma?

Man känner sig lite som kriminell när dom dyker upp, vi hade ett litet ”förhör” när dom var här. Fast när dom gick kände jag bara tacksamhet, dom gör sitt jobb och dom är hjälpsamma med hur man ska gå tillväga osv :)

Min son är 18 år fyllda..Oj läskigt...att ni/de går in ändå..rotar ni runt oxå? Är det vanligt att ni går in utan att nån är hemma?

Då kan han anses äga saker. Då jag antar att du inte är sambo med din son så blir det kfm som får bevisbördan.
Det är ju inte någon större idé att gå in om man bara tänkte stå i hallen, eller hur? :)

Det varierar nog i olika delar av landet osv, jag kan komma på 2 tillfällen jag gjort det.

Näe det är sant förstås...Ähh jag har inget att dölja längre så hos mej är det bara att kliva in..fast helst vill jag ju vara hemma..

Näe det är sant förstås...Ähh jag har inget att dölja längre så hos mej är det bara att kliva in..fast helst vill jag ju vara hemma..

Vi ska helst ha underrättat om att vi ska komma om vi ska gå in när ingen är hemma, det är inget absolut krav, om man tex tror att du håller dig undan i syfte att inte släppa in oss eller så (minns inte exakt hur bestämmelsen är) kan man gå in ändå. I praktiken blir det svårt då jag inte åker runt med en låssmed i baksätet de dagar jag är ute.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp