Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning!! När kommer beskedet?

Undrar hur mycket de kommer att dra på min lön?! Kan de dra hela lönen om man är gift eller sambos?

Jag började släppa alla mina lån i maj detta året. Igår hörde KFM av sig för första gången för en inkomsredovisning. Hon jag pratade va jättetrevlig och det kändes inte alls dumt att prata med henne. Mina skulder kommer nog hamna runt 350000:- när allt har trillat in. Hur mycket dom kommer dra från mig vet jag ej än, men har räknat med att få behålla runt 10000:- av min lön + bb och underhållsstöd. Får jag behålla mer är jag bara glad :) Frågade KFM om min bil ligger i farozonen för utmätning men det trodde hon inte. Men man vet aldrig. Vi får se...

Hej tantila! Ringde de till dig? När de ringer ringer de med dolt nummer? Svarar inte på dolt nr! Skickade de inte papper ? Brukar de ringa?

Dom ringde från ett 010 nummer. Brukar inte heller svara på nummer jag inte känner igen. Men dom hadetalat in ett mmeddelande så jag ringde upp. Hon sa att hon hade skickat papper hem till mig i och med att jag inte hade svarat då hon ringde. Men nu gjorde vi upp alla inkomster/utgifter per telefon så jag behöver inte skicka in det hon hade skickat hem. Hon sa att hon skulle kontakta lönekontoret för att bekräfta inkomsten sen är det bara att vänta tills utredningen är klar. Dom kommer säkerligen börja dra nästa månad för mig.

Nej mig ringde dom inte! Fyllde bara i uppgifterna...

Tack och lycka till, är i exakt samma sits som dig! Hoppas på att det ska lugna ner sig snart hos mig med alla dolda samtal från Thorn, telefonterror och hot via mail! Kan inte de som andra företag bara skicka skiten till kfm?! Senast fick jag mail om att de inte sccepterar att jag ej betalat min skuld till de! Vad betyder det?!

Tack aclc, Nina och ni andra, vet inte vad jag hade gjort utan er, trots att jag ej känner er så känns det som att ni är mina närmaste vänner och jag kan vända mig till er!

tack detsamma säger jag:)håller med dig vad du skriver.
vad gäller telefon o brev terror.du måste försöka att inte bry dig om det.jag vet så väl hur det var.de kan använda o formulera alla sorters hot.lånegivare och inkasso.
men det är bara inte bry sig.det enda dom kan göra är skicka till kf.thorn vet jag försökte hota ända in i det sista det funkade inte sen skicka dom det till kf.hehe.tji fick ni tänkte jag.jag har ju fått hot om konkurs falskt alarm.tom fogden sa att det var ett konstigt beteende.vill de ha betalt fpr de också ansöka om utmätning.
så försök ignorera o den dan utmätning börjar o alla brev om hot m.m slutar komma är en befrielse.hur konstigt det än låter.

Belinda 80 som Nina skriver bry dej inte om deras hot .Till mej ringde dom säkert 30ggr/v jag sa att dom får skicka vidare till inkasso ,men inte
dom fortsatte ändå ,otrevliga va dom oxå.
Nu efter månader av samtal så har dom skickat till inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp