Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning hos Kronofogden – hur avgörs om lönen kan utmätas?

Om en fastighet är maxbelånad och bolånet betalas exemplariskt, kan då en annan bank eller kreditgivare begära utmätning av bostaden? Och att bostaden inte har ett övervärde.
Begära ja, men KFM tar beslut om utmätning kan ske.

Det är inte vad jag skriver iheller.
jag skriver att KFM BESLUTAR om utmätning. Inte yrkar på det.
Det är skillnad, det borde du både förstå och veta.
Ursprungligen påstods att Kronofogden kan få för sig att sälja huset, det sker inte på automatik eller slump, inte heller på eget initiativ.
Varför lämnade du min fråga obesvarad?

Ja men låt oss säga att mitt bolån är på 500000:- hos bank A och fastigheten säljs för 500000:- för att bank B begär det, då är det väl ändå bank A där bolånet finns som får pengarna? Eller är det så illa att bank B får pengarna och jag står kvar med ett bolån utan att jag har fastigheten kvar?

Ursprungligen påstods att Kronofogden kan få för sig att sälja huset, det sker inte på automatik eller slump, inte heller på eget initiativ.
Varför lämnade du min fråga obesvarad?
Jag har aldrig påstått något annat, jag har enbart yttrat mig kring att KFM tar beslut. Inget annat.

Förlåt, jag uppfattade inte någon fråga. Men, jag har ingen annan åsikt än den jag redan yttrat. Att KFM tar beslut hurvida en bostad kan utmätas eller ej.

Jag har aldrig påstått något annat, jag har enbart yttrat mig kring att KFM tar beslut. Inget annat.

Förlåt, jag uppfattade inte någon fråga. Men, jag har ingen annan åsikt än den jag redan yttrat. Att KFM tar beslut hurvida en bostad kan utmätas eller ej.
Hur skulle förfarandet enligt dig gå till om en sökande yrkar på utmätning efter en förfrågan från Kronofogden och sedan säger Kronofogden "nej"?

Hur skulle förfarandet enligt dig gå till om en sökande yrkar på utmätning efter en förfrågan från Kronofogden och sedan säger Kronofogden "nej"?
Jag har ingen åsikt om att förfarandet ska ändras?

Jag har ingen åsikt om att förfarandet ska ändras?
Idag är förfarandet Borgenär begär utmätning och KFM tar beslut om så kan ske.
Inget konstigt med det.
Där har du fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp