Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning hos Kronofogden – hur avgörs om lönen kan utmätas?

Sen gällande huset hänger mycket på tex hur stort bolån du har vad huset är värt osv för tyvärr finns det stort övervärderade i huset kan kfm få för sig att sälja huset .
Är max belånat och jag äger halva så finns inte mycket för dom att hämta där. Inget övervärde där jag bor.

Sen gällande huset hänger mycket på tex hur stort bolån du har vad huset är värt osv för tyvärr finns det stort övervärderade i huset kan kfm få för sig att sälja huset .
Kronofogden säljer inte hus på eget initiativ, det är de som vill ha betalt som yrkar på utmätning och försäljning.

Kronofogden säljer inte hus på eget initiativ, det är de som vill ha betalt som yrkar på utmätning och försäljning.
Det är dock KFM som tar beslut om bostad kan utmätas eller ej. Även om borgenärer begär att det ska ske.

Det är dock KFM som tar beslut om bostad kan utmätas eller ej. Även om borgenärer begär att det ska ske.
Att göra en skribordvärdering av en fastighet är inte ett myndighetsbeslut, det är en utredningsåtgärd.

Att göra en skribordvärdering av en fastighet är inte ett myndighetsbeslut, det är en utredningsåtgärd.
Det är ju dock inte allt jag skriver. En värdering är en sak, beslut om utmätning en annan.

Beslutet är ändå fortfarande myndighetens. Dem säger Ja eller Nej.
Fortfarande är det inte Kronofogden som yrkar på utmätning, speciellt inte i detta specifika fall när det handlar om en del av en egendom som även ägs av annan, läs UB 8:8.

Kronofogden frågar sökande, sökande säger ja eller nej.

Hur skulle förfarandet enligt dig gå till om en sökande yrkar på utmätning efter en förfrågan från Kronofogden och sedan säger Kronofogden "nej"?

Fortfarande är det inte Kronofogden som yrkar på utmätning, speciellt inte i detta specifika fall när det handlar om en del av en egendom som även ägs av annan, läs UB 8:8.

Hur skulle förfarandet enligt dig gå till om en sökande yrkar på utmätning efter en förfrågan från Kronofogden och sedan säger Kronofogden "nej"?
Det är inte vad jag skriver iheller.
jag skriver att KFM BESLUTAR om utmätning. Inte yrkar på det.
Det är skillnad, det borde du både förstå och veta.

Om en fastighet är maxbelånad och bolånet betalas exemplariskt, kan då en annan bank eller kreditgivare begära utmätning av bostaden? Och att bostaden inte har ett övervärde.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp