Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning hos Kronofogden – hur avgörs om lönen kan utmätas?

Någon som har koll på hur kronofogden kommer fram till om lönen går att utmäta eller inte?
Jag har 26500:- efter skatt och får 3-4000:- över när alla vanliga lån och levnadsutgifer är betalda. Så långt går ju ekonomin ihop.

Problemet är att utöver har jag krediter hos tomly, binly, credifi och lumify på 140000:-
Skulle jag betala enligt plan så är allt slutbetalt i maj 2026 men då en månadskostnad på 33000:- så helt jäkla omöjligt att betala, och samlingslån får jag inte än.

Om jag släpper allt till kfm vad händer då, går min lön att utmäta? Huset äger nordax bank. Har inget annat dyrt att utmäta i övrigt.

Släpper jag krediterna idag så går dom till kfm tidigast om 3 mån, sen hur långt är det till utmätning efter det? Räknar iskallt med att inte bli skickad till externt inkasso först.

Senast ändrad:
Ja en sån pass hög lön går det med största säkerhet att besluta om löneutmätning I.
Övriga lån får du inte behålla något för.
Du äger huset, inte banken, men det har ju inget med löneutmätning att göra.

Ytterligare 3 månader kanske.

Ja en sån pass hög lön går det med största säkerhet att besluta om löneutmätning I.
Övriga lån får du inte behålla något för.
Du äger huset, inte banken, men det har ju inget med löneutmätning att göra.

Ytterligare 3 månader kanske.
Fattar dock inte hur det fungerar. Vad händer med alla andra lån jag kan betala för?

Fattar dock inte hur det fungerar. Vad händer med alla andra lån jag kan betala för?

Du kan nog inte berala för de lånen när du får löneutmätning.
Du får behålla en viss summa men tas ingen hänsyn till diverse lån man vill betala. I praktiken kan man kanske betala en del genom att äta mindre.

Du kan nog inte berala för de lånen när du får löneutmätning.
Du får behålla en viss summa men tas ingen hänsyn till diverse lån man vill betala. I praktiken kan man kanske betala en del genom att äta mindre.
Så rent konkret pågår löneutmätningen tills mina skulder på 140000:- är borta. Under tiden kommer alla andra skulder jag kan betala för idag också bli utmätta och jag får löneutmätning for life?

Senast ändrad:
Så rent konkret pågår skuldsaneringen tills mina skulder på 140000:- är borta. Under tiden kommer alla andra skulder jag kan betala för idag också bli utmätta och jag får löneutmätning for life?
Löneutmätningen... Skuldsanering är nått annat och det lär du inte få m så pass inkomst o liten skuld.

Så rent konkret pågår löneutmätningen tills mina skulder på 140000:- är borta. Under tiden kommer alla andra skulder jag kan betala för idag också bli utmätta och jag får löneutmätning for life?
Så kan det bli

Kronofogden tar ingen som helst hänsyn till dina lånekostnader du får behålla så du klara boende mat transport å ev barn

Sen gällande huset hänger mycket på tex hur stort bolån du har vad huset är värt osv för tyvärr finns det stort övervärderade i huset kan kfm få för sig att sälja huset .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp