Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låneförmedlare svarar på frågor

Det var svar till dig och Lasseman.

Man borde snarare avreglera allting, exemplevis. ALLA (!!) länder i världen kan du köpa en öl (över 3.5%) det kan du inte i Sverige.

Då är svaret det du och Lasseman är inne på, det ska regleras, kontrolleras, avvaktas. Är folket i Sverige mer efterblivna eller klarar man inte av att dricka? Sin privatekonomi? Köpa sex? Röka gräs? Investera sina privata slantar? Välja sjukhusvård?.

Tyskland,Holland,Danmark där låter man folk använda sitt sunda förnuft. Fungerar det inte här utan pappa staten?

Det var svar till dig och Lasseman.

Man borde snarare avreglera allting, exemplevis. ALLA (!!) länder i världen kan du köpa en öl (över 3.5%) det kan du inte i Sverige.

Då är svaret det du och Lasseman är inne på, det ska regleras, kontrolleras, avvaktas. Är folket i Sverige mer efterblivna eller klarar man inte av att dricka? Sin privatekonomi? Köpa sex? Röka gräs? Investera sina privata slantar? Välja sjukhusvård?.

Tyskland,Holland,Danmark där låter man folk använda sitt sunda förnuft. Fungerar det inte här utan pappa staten?
Snart införs det nog skatt på lånade pengar, typ 30% skatt om du tar ett lån på 350k :)

Jag har inga problem med mer kontroll från bankerna. Mer lönespecer. Mer anställningstyg. Mer samtal till ens företag.

Däremot den här kontrollen där man ska kolla hur mycket folk handlar på ICA exempelvis eller var man köper sina julklappar är absurt. Tänker på instantor.

Dock tycker jag det borde regleras mycket hårdare.
1: vad ska du ha pengarna till?
2.Uppföljning: Köpte personen det han behövde pengar till? Ifall nej: Notis som alla kan se.
3. Kontoutdrag, jaha, 85.000kr till leovegas bara förra veckan?
4. Men du tog ju nyss ett lån?

Kanske jag som bara försöker dämpa min ångest genom att försöka ha moral. Vad vet jag…
Nej :D man är vuxen och tar eget ansvar vad ens lånade pengar ska gå till

Absolut, samma gäller drogmissbruk och alkoholmissbruk också. De ska inte gå någon hjälp heller egentligen. Man har eget ansvar och satt sig själv i skiten :)
Hjäp har jag inte sagt att man inte ska få. Jag är själv fd spelmissbrukare

Men det är alltid lätt att skylla på alla andra hela tiden och speciellt när det kommer till skulder! jag satte mig i min sits med skulder helt själv med noll tanke på konsekvenser. Men jag tycker även det är bedrövligt att man får låna pengar till höger o vänster men samtidigt jag är myndig och har signerat mina villkor själv, hade inte känt mig speciellt myndig om jag skulle bli uthängd med vart mina pengar gått till.

Hjäp har jag inte sagt att man inte ska få. Jag är själv fd spelmissbrukare

Men det är alltid lätt att skylla på alla andra hela tiden och speciellt när det kommer till skulder! jag satte mig i min sits med skulder helt själv med noll tanke på konsekvenser. Men jag tycker även det är bedrövligt att man får låna pengar till höger o vänster men samtidigt jag är myndig och har signerat mina villkor själv, hade inte känt mig speciellt myndig om jag skulle bli uthängd med vart mina pengar gått till.
Håller med. Det finns liksom gränser för hur mycket man får låna. Dessutom kreditbetyg osv så att skylla på lånegivare är ba patetiskt.... / nykter spelberoende

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp