Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låneförmedlare svarar på frågor

Hjäp har jag inte sagt att man inte ska få. Jag är själv fd spelmissbrukare

Men det är alltid lätt att skylla på alla andra hela tiden och speciellt när det kommer till skulder! jag satte mig i min sits med skulder helt själv med noll tanke på konsekvenser. Men jag tycker även det är bedrövligt att man får låna pengar till höger o vänster men samtidigt jag är myndig och har signerat mina villkor själv, hade inte känt mig speciellt myndig om jag skulle bli uthängd med vart mina pengar gått till.
Nej! Jag skyller inte på någon annan, jag sade just att jag tycker det borde regleras, är väl inget fel med det? Självklart ska man få göra vad man vill med pengarna. Det jag menar är det stora hela, ej bara för spelmissbrukare. Man pajar ju oftast för så många andra än sig själv när man överkonsumerar/spelar.

Kanske formulerade mig helt fel. Det jag menade angående droger/alkoholmissbruk är ju att ex.

Om du går en viss mängd utskriven av läkare men helt plötsligt så tar dina tabletter slut vecka 2 istället för 4 så börjar de ju undra varför du ska hamstra mer än din överskridna dos. Dvs att det har lite koll på dig ändå.
Med spel SOM JAG SKREV om man ska låna pengar och de ser att du tog 150k lån förra månaden och sen har du satt in 150k på leovegas så skulle den ju kunna fråga hur det står till åtminstone och säga att det finns bra hjälp att få? Tror många hade blivit räddade tidigt. Skyller absolut inte på någon instans öht, allt är självförvållat. Det ända jag ville få fram va att JAG PERSONLIGEN tycker det borde finnas lite mer regleringar

Nej! Jag skyller inte på någon annan, jag sade just att jag tycker det borde regleras, är väl inget fel med det? Självklart ska man få göra vad man vill med pengarna. Det jag menar är det stora hela, ej bara för spelmissbrukare. Man pajar ju oftast för så många andra än sig själv när man överkonsumerar/spelar.
Jag tycker det är alla oseriösa låneaktörer på marknaden som borde förbjudas, med ockerränta… typ vivus, ferratum mm hade alla lån varit genom UC så hade det kanske sett annorlunda ut för många, inklusive mig själv

Jag tycker det är alla oseriösa låneaktörer på marknaden som borde förbjudas, med ockerränta… typ vivus, ferratum mm hade alla lån varit genom UC så hade det kanske sett annorlunda ut för många, inklusive mig själv
Ja, det vore ju det bästa! Är ju lite som att erbjuda ”lagliga droger” när man erbjuder dyra sms-lån tkr jag. Hehe

Ska övervikt klassas som självförvållat och eventuella vårdinsatser som följer av detta bekostas av den som ätit sig sjuk?
Man kan applicera samma tänk på många olika saker...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp