Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låneförmedlare svarar på frågor

Dock ingen som helst grundlön, 100% provision
men visst, ligger man på 4-5 miljoner i utbetalda lån varje månad klarar man sig gott, problemet är bara att det är sjukt ostabilt för allt hänger på bankerna
plus att bankerna kan själva "sno" ärenden, om banken själv ringer upp kunden och säger "Du kan få 0.5% bättre om du tar det direkt via mig istället" så faller affären
Vi är bara en mellanhand med en jävla massa skyldigheter men typ inga rättigheter som anställd, sitt och ring, ta in ansökningar, en vanlig månad kanske man hade 100 ansökningar totalt och av dem så blev 15-20 st utbetalda, på snitt på vårat företag var 3-3,5 miljoner c:a
Ett slitsamt jobb helt klart....
Dock har vi grundlön så man slipper den stressen iallafall!

Ok, sen är det stor skillnad åt vilken låneförmedlare man ringer åt. Har provat lite olika.. samt ring listor, stor skillnad.
Känns ju iofs som något man skulle kunna göra hemmifrån. Kanske inte är så dumt för en arbetssökande. Dock tycker jag det är FEL att ringa folk och fråga om lån till de som ej söker själva

Har en helt ok grundlön, så behöver inte jaga provision.. bara en bonus isåfall.

Sen, vart är lånetagarens ansvar? Inte är det jag som godkänner räntan, utan lite eget ansvar har man väl??

Jag ser hellre att jag kan hjälpa en kund som satt sig i skiten genom att samla massa skit lån/krediter till ett lån med bättre villkor. Det är det jag tycker är kul.

Nej nej, låntagarna har väl inget ansvar, hur skulle det se ut? Måste ju alltid kunna skylla på någon annan.

Nej nej, låntagarna har väl inget ansvar, hur skulle det se ut? Måste ju alltid kunna skylla på någon annan
Dock tycker jag det borde regleras mycket hårdare.
1: vad ska du ha pengarna till?
2.Uppföljning: Köpte personen det han behövde pengar till? Ifall nej: Notis som alla kan se.
3. Kontoutdrag, jaha, 85.000kr till leovegas bara förra veckan?
4. Men du tog ju nyss ett lån?

Kanske jag som bara försöker dämpa min ångest genom att försöka ha moral. Vad vet jag…

Känns ju iofs som något man skulle kunna göra hemmifrån. Kanske inte är så dumt för en arbetssökande. Dock tycker jag det är FEL att ringa folk och fråga om lån till de som ej söker själva
Det kan man göra.

Finns ju vääldigt många som inte tänker på att man kan omförhandla lån heller. Så dom har faktiskt nytta av det

2.Uppföljning: Köpte personen det han behövde pengar till? Ifall nej: Notis som alla kan se.

Kanske jag som bara försöker dämpa min ångest genom att försöka ha moral. Vad vet jag…
Vissa långivare kräver ju att få se kontoutdrag, te.x vid spel.

Jo jag tycker saker borde vara mer uppstyrt, karens innan utbetalning, oavsett hur bråttom du har får man betala ut tidigast efter 10 dagar.

Vi kanske skulle låta staten spendera pengarna åt oss också när vi ändå är igång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp