Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lånalåna/Sett Finans vad kan hända?

Kan också tillägga att när det är försvårande omständigheter som i det här fallet så har dom ingen rätt att begära ut dröjsmålsränta. Det finns ingen konkursförvaltare, omöjligt att få svar från företaget på mail, telefon, post, inga utskickade fakturor eller information om hur man ska betala, inget är heller skickat till KFM.. Känns bara som att bolaget la ner och struntade i allt..
Jag är ingen jurist men har pratat med flera angående detta och fått samma svar. Går det inte att betala fakturan så ska man inte betala någon ränta. Är ju bra att veta om det skulle bli en tvist att alla som har lån där kan gå ihop.

tack för info är med skyldig dom 2500 kr sen i mars på detta året. man blir ju rädd om det ska dröja och inget svar hörs. tänker också så dom inte skickar en räckning nästa år på 50.000 kr upp till 100.000 kr

Bra vi får info om att de inte har rätt att krävs dröjsmålsränta!
Tack för det!

Hör gärna av er om ni får tag i någon. Jag försöker jag med men får inget svar alls :/

Hej igen! Jag har fått tag i en person som är ansvarig och fått min faktura på hela beloppet, som ska vara betald i oktober. Lånet blev fryst när bolaget las ner så det var inga extra räntor förutom en inkassoavgift på 180kr men den orkar jag inte tjafsa om, bara skönt att få det här ut världen. Men det är såklart upp till var och en hur ni vill bestrida den :) jag skickar gärna kontaktuppgifter på mail till er som vill ha dom. Mailen verkar vara till ett helt annat företag så jag vet hur sugen hon är på att den ska ligga öppen på ett forum. Hon sa att hon endast jobbar med ärenden som rör lånalåna en dag/veckan så kan dröja lite att få svar. Man kanske ska sadla om nu och bli dektetiv

Varför skickas de inte ut påminnelse då? Vad sa hon när du mailade? Alltså, när det gått så lång tid och varför du som kund ska behöva jaga rätt på dom för att få betala?

tack för info är med skyldig dom 2500 kr sen i mars på detta året. man blir ju rädd om det ska dröja och inget svar hörs. tänker också så dom inte skickar en räckning nästa år på 50.000 kr upp till 100.000 kr

Handräckning?
Eller menar du räkning?

Varför skickas de inte ut påminnelse då? Vad sa hon när du mailade? Alltså, när det gått så lång tid och varför du som kund ska behöva jaga rätt på dom för att få betala?

Hon sa att dom haft problem och att det bara var hon som jobbade med detta en gång i veckan. Antagligen så har dom gjort ett försök att få tag på folk sen bara lagt det på is.. har ingen aning, ärligt talat men jag vet att jag har en skuld där och det rätta för mig är att betala tillbaka. Men som jag skrev, alla gör som dom själva vill men vill ni ha kontaktuppgifter så har jag dom. Inget ärende har ju skickats till KFM heller verkar det som och det kan jag tycka är märkligt, för det hade ju varit en enkel lösning eftersom dom pausat alla lån och inte tjänar på räntor.. men du får gärna maila henne om du vill och fråga. Jag vill bara bli av med skiten

Sorry missat helt att du skrivit här.. jag skickar över den direkt

Jag har betalat alla mina skulder förutom denna. Är det någon som lyckats få tag på dessa? Några kontaktuppgifter?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp